אצטדיון בלומפילד. יארח משחק בצאת כיפור?
אצטדיון בלומפילד. יארח משחק בצאת כיפור?צילום: TPS

פגיעה ביום הקדוש. למרות שהתריעו מזמן על הבעיה ואחרי שכבר אושר על ידי אופ"א להקדים את המשחק הראשון של שלב הבתים של מפעל הכדורגל החדש, הקונפרנס-ליג בשל צום יום כיפור, יריבת מכבי ת"א, אלשקרט הארמנית מסרבת לכך בתוקף.

כזכור, עוד לפני שהעפילה לשלב הבתים, התריעה ההתאחדות לכדורגל על בעיה סביב לוח המשחקים של שלב הבתים עבור הקבוצות הישראליות, כאשר המשחק הראשון בשלב הבתים של המפעל החדש, נקבע למועד בו מתקיים צום יום כיפור.

אחרי שיריבת מכבי חיפה, פיינורד ההולנדית נעתרה לבקשה להקדים את המשחק בשל היום הקדוש ליום שלישי ה-14 בספטמבר, יריבתה של מכבי ת"א במחזור הראשון של שלב הבתים, אלשקרט הארמנית מסרבת לכך בתוקף.

לטענת הארמנים, הסיבה לסירוב הינה בשל לוח זמנים צפוף שלא יאפשר לה להקדים את המשחק האירופי, כאשר ביום ראשון שלפני היא תשחק במסגרת הליגה המקומית ומשמעות הדבר היא כי תשחק 48 שעות אחרי באירופה כשיש את זמן הטיסה גם בין לבין.

על השולחן עלו מספר אפשרויות בכדי לפתור את הבעיה - מקיום המשחק ביום רביעי בבוקר לפני כניסת הצום, דרך החלפת בייתיות ועד לקיום המשחק בחו"ל במגרש נייטרלי בסמוך לצאת הצום והיום הקדוש, אך כולן נענו בסירוב.

מי שמנסה לעזור עם לחץ על ההתאחדות הארמנית זהו משרד החוץ, כאשר שם מקווים כי הקשרים עם הארמנים יעזרו לדחות את משחק הליגה של אלשקרט ובכך לאפשר את קיום המשחק בישראל ביום שלישי שלפני יום כיפור.