שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

ישראל על המפה. בריכת השחיה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו סיפקה כבר לא מעט שיאים היסטוריים ומדליות, והיום (חמישי) שוב יצאה המשלחת הישראלית עם מדליית זהב מהבריכה האולימפית.

אחרי מארק מליאר שזכה בלא פחות מ-2 מדליות זהב, היום הצטרפו אליו גם השחיין הערבי-ישראלי, תושב שפרעם שבצפון, איאד שלבי ועמי דדאון עם מדליות זהב שניות שלהם במשחקים הפראלימפיים בטוקיו שביפן, בבריכת השחייה.

ראשון לזכות במדליית הזהב השניה שלו בבריכת השחייה בתחרות הפראלימפית, היה שלבי כשזה סיים את מקצה ה-50 מטר גב במקום הראשון עם זמן של 1:11.79 דקות, שהספיק לזכייה בזהב.

עבור השחיין בן ה-34 מדובר במדליית זהב שניה בתחרות, כשזה זכה במדליה הראשונה לזכות ישראל כבר ביום הראשון של המשחקים הפראלימפיים במקצה ה-100 מטר גב.

למעשה, שלבי היה פייבוריט לזכיה במדליית הזהב לאחר שעלה למקצה הגמר עם תוצאת השנה הטובה ביותר.

עם המדליה הזו, השמינית של ישראל במשחקים הפראלימפיים הנוכחיים, משווה המשלחת הישראלית שיא היסטורי בן 32 שנים, כאשר אלה המשחקים הפראלימפיים הראשונים מאז 1988 בהם ישראל זוכה ב-5 מדליות זהב, 4 מתוכן בבריכת השחייה.

אחריו עשה זאת כאמור גם דדאון, כאשר זה זכה במדליית הזהב השניה שלו בתחרות הפראלימפית והשישית של ישראל באליפות היוקרתית, כשהצטיין ב-50 מ’ חופשי בקטגוריית S4 וניצח עם זמן טוב של 37.21 שניות, שהיה גם שיא פראלימפי חדש ומרשים במיוחד. דדאון פרץ לאחר כ-30 מטרים ונשאר בעמדת ההובלה במשחה הקצר ביותר שיש.

זהו הזהב השני של דדאון אחרי ה-200 מ’ חופשי, בו שבר את שיא העולם. הספורט הפראלימפי הישראלי על המפה ובגדול.