SEO
SEO צילום: Istock

שיווק דיגיטלי – שוק של מאה מיליארד דולר

את היקף השימוש בשיווק הדיגיטלי, במהלך השנים האחרונות, קשה לפספס. לראיה, בשנת 2019, היקף הוצאות המשק בגין פרסום בדיגיטל הגיע לסכום של כ- 1.681 מיליארד שקלים. בבחינה גלובלית, ניתן לראות כי נכון לשנת 2020, נאמד תקציב השיווק הדיגיטלי, בארה"ב בלבד, על סך של 155.5 מיליארד דולר.

על רקע הנתונים לעיל, ולאור חוסר הידע של האדם הממוצע בעולם השיווק הדיגיטלי, מוגש לכם כאן מדריך, גלוי ושקוף, אודות עולם ה- SEO. אז לפני הבעיה המבנית בעולם הקידום האורגני ופתרונה – מה הביא לעליית הדיגיטל?

אז מהי הסיבה לעליית הדיגיטל?

ככלל, נהוג להכיר בסיבה אחת עיקרית לעליית אפיק השיווק המדובר לאורך השנים האחרונות. הסיבה האמורה היא יעילות השיווק הדיגיטלי, על רקע אופן הפעולה שלו.

בעבר, שיטות השיווק השונות היוו מעין "פוש" של אינפורמציה, דחיפה קלה של ידע לכיוונכם, בין אם הגיע מפלייר, מודעה בעיתון או שלט חוצות. כיום, עודף המידע הקיים בשוק גורם לנו לדחות מידע אשר מגיע אלינו באופן לא רצוני ולהימנע ממנו.

המטרה העיקרית – שיווק ממוקד ומפולח

כיום, בעידן השיווק הדיגיטלי, אנו עדים לתצורת שיווק אחרת. המטרה העיקרית שעומדת לעיני המשווקים השונים, הוא איתור קהל היעד מבין כל העיניים שמצויות בשוק.

לראיה, אם בוחנים את עולם הקידום האורגני, או בכינויו המקצועי, עולם ה- SEO, ניתן לראות כי השיווק נעשה באופן פאסיבי. על ידי בחירת ביטויי המפתח הנכונים, לקוחות מגיעים אל אתר העסק המקודם על ידי חיפוש עצמאי. יעיל, לא?

כשל שוק מובנה – השליטה בתוצר העבודה

באם נמשיך את הדיון אודות השיווק האורגני, נוכל לראות כי בשוק קיימת בעיה מבנית, והיא לעניין פערי הידע בין הצדדים. הפער המדובר מצוי בין מקדמי ה- SEO לבין לקוחות ה- SEO עצמם.

בניגוד לנותני שירות אחרים המצויים בחיינו, אשר את עבודתם ניתן לבקר ברמה כלשהי, לאדם הממוצע, ואף למעלה מכך, אין שום קשר לעולם ה- SEO. נתון זה, אשר מוביל לידע ברמה כמעט אפסית בעולם הקידום, מקשה עליכם, בתור בעלי עסקים, לפקח על הנעשה בכל הנוגע לקידום העסק שלכם.

פיקוח SEO – מבוא למתחילים

על רקע הבעיה האמורה התפתח ענף חדש בעולם השיווק הדיגיטלי, הוא פיקוח ה- SEO.

המפקח, הוא מומחה בקידום אתרים אורגני, עושה מספר פעולות בשם בקרת האיכות. בין היתר, עובר המפקח על הדוחות החודשיים, המופקים על ידי המקדם, רואה מבין השורות ואף בודק את האתר בעצמו, ובכך דואג להעביר את המידע באופן גלוי ללקוח. כך, נמנע מצב בו מוסתרים מעיני בעל העסק נתונים מכריעים.

האינטרס שלנו – האינטרסים שלכם

בדומה לאדם ששוכר את שירותיו של רואה חשבון, עורך דין, רופא או כל בעל מקצוע דומה שגם חוקר ובודק אך גם מייעץ, מהווה מפקח ה- SEO חוקר-יועץ לכל דבר ועניין.

ראשית, משמש המפקח לשם ניטור עבודתו של מקדם ה- SEO שאת שירותיו שכרתם, כך שתוכלו לדעת שאתם מקבלים תמורה הולמת להשקעתכם. מעבר לכך, על רקע העובדה שמדובר על עבודה קפדנית למדי, לעולם לא יזיקו זוג עיניים נוספות.

פיקוח SEO שוטף – הלחם והחמאה של מפקח ה- SEO

כאמור, מטרתו של המפקח היא הגנה על האינטרסים שלכם. משכך, מפקח ה- SEO, בעת מתן פיקוח SEO שוטף, ישמש כנציג שלכם אל מול המקדם שלכם. בין היתר, יבצע המפקח שיחות חודשיות עם המקדם, ויבחן את ביצוע העבודה בשלל פרמטרים שונים.

אומנם מדובר על הוצאה כספית נוספת, אך ככל שאתם מודעים להיקף ההוצאות ששיווק אורגני גורר עמו, הוצאה שולית נוספת, אשר תבטיח בקרת איכות לאורך זמן, נראית כמשתלמת למדי.

יהונתן כהן, מפקח ה-SEO הראשון - מה כולל שירות הפיקוח

השירותים של מפקח SEO
צילום: ללא

אתם לפני הכל – הערכים של המפקח

אם כן, לבעיה המבנית בשוק נמצא פתרון, בדמות חוקר-יועץ חיצוני. אולם, מתוך רצון להוות גורם אובייקטיבי, שקוף וגלוי, סוכנות הדיגיטל – המפקח, יוצרת התפקיד החדש, חרטה על דגלה 3 ערכים עיקריים במתן השירות, בתקווה שהמפקחים הבאים יפעלו בצורה זהה.

שקיפות ואמינות

כאמור, משווקים רבים דואגים להציג מצג חלקי, הכולל את נקודות החוזקה בלבד, מתוך חשש לפרנסתם. בסוכנות הדיגיטל – המפקח, מיסודו של יהונתן כהן, דוגלים במדיניות של שקיפות מלאה, זאת לשם יצירת מצג מלא ואמין בפני הלקוחות.

בין היתר, מדי חודש מספקת הסוכנות ללקוחותיה מעבר על הדו"ח חודשי אשר יצר המקדם, הכולל פרמטרים רבים לעניין קידום האתר. בין היתר, ניתן למנות את מספר המאמרים החדשים שעלו, מספר הקישורים החיצוניים שנוספו, שיעור הנכנסים לאתר, העבודה אשר נעשתה החודש על האתר ורבים נוספים בתוך הדו"ח החודשי.

כאשר המפקח יוסיף אינפוט נוסף משל עצמו על הדו"ח הנוכחי – בעקבות בדיקות שהוא עצמו ביצע.

מקצועיות של שנים

מפקח ה- SEO יהונתן כהן הוא בעל וותק וניסיון רב בעולם קידום האתרים, שכן מאחוריו הקמת מחלקת ה- SEO של אחת מסוכנות הקידום הנחשבות והחזקות במשק הישראלי.

משכך, לצד מדיניות השקיפות והאמינות, המעניקה ראש שקט, ניתן לקבוע שבכל הנוגע לאיתור פגמים בתצורת הקידום האורגני שלכם, אתם יכולים לישון בשקט.

שירות ומסקנות

כפי שצוין, במסגרת שירות בדיקת קידום אתר, נמסר ללקוח מטעם המפקח דו"ח המרכז את מצב קידום האתר ב- 11 פרמטרים שונים. אולם, מעבר לתוכן הדו"ח, הערך שלו לכם בעלי העסקים לא פחות חשוב.

לאור העובדה שהדו"ח מסופק תוך שבועיים מתחילת העבודה המשותפת, ונותן לכם תמונת מצב מיידית ועדכנית על קידום האתר שלכם כיום.

אגב, אתם לא חייבים לקחת שירות פיקוח SEO מלא כדי להנות מבדיקת קידום האתר על ידי המפקח. השירות האמור ניתן גם בנפרד לשירות השוטף, כשירות בודד – ואז אף מסופק תוך 3 ימי עסקים בלבד, ולא תוך שבועיים, כפי שקורה אם הולכים על המתוכנת המלאה יותר.

מדוע בשירות המלא בדיקת קידום אתר מסופקת תוך שבועיים ובשירות הבודד מסופקת תוך 3 ימי עסקים? – תשאלו את המפקח.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו