ניו יורק
ניו יורקצילום: רויטרס

מתחילים לאמוד את הנזק בנפש וברכוש: הרשויות בניו יורק דיווחו על לפחות 22 בני אדם שנהרגו כאשר סופת ההוריקן "אידה" היכתה במדינה בשעות האחרונות.

הסופה הביאה לגשמים עזים שגרמו להצפות בשטחים נרחבים בניו יורק, כאשר גם הרוחות העזות גרמו לקריסת עצים ועמודי חשמל והותירו שובל ארוך של הרס לאורך נתיב פגיעת ההוריקן.

על פי דיווח שמסר ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מצאו את מותם תשעה בני אדם ובהם תינוק בן שנתיים.

מפקד משטרת ניו יורק מסר בתדרוך לעיתונאים כי כל ההרוגים התגוררו ככל הנראה בדירות מרתף שהוצפו עקב הגשמים העזים והם טבעו למותם.

"אנשי כוחות כיבוי האש בניו יורק חילצו מאות בני אדם ברחבי העיר והוציאו מאות נוסעים מכלי רכב בכבישים מוצפים, ועוד מאות בני אדם מתחנות רכבת תחתית שהוצפו", סיפר דובר כיבוי האש בניו יורק, פרנק דוייר.

הוא הוסיף כי כוחות ההצלה הוזעקו לדירת מרתף שהוצפה, וכאשר פינו את המים התגלה בפניהם מראה מזעזע של זוג מבוגרים ותינוק בן שנתיים שהוגדרו כנעדרים מאז פגיעת ההוריקן.

בניו ג'רזי דיווחו הרשויות על עוד 14 מקרי מוות כתוצאה ישירה מפגיעת ההוריקן "אידה", כאשר חמש גופות נמצאו בתוך מתחם מגורים אחד. סיבת המוות הרשמית לא נמסרה, אולם דוברת ראש העיר מסרה כי תחנת כיבוי האש הנמצאת בסמוך למתחם המגורים כוסתה ב-2.5 מטרים של מים, והוסיפה כי "כוחות ההצלה עורכים סריקות על מנת לנסות ולאתר קורבנות נוספים".

גם מדינות נוספות דיווחו על בתים ומכוניות שנהרסו בסופת ההוריקן "אידה", כאשר גם תנועת הרכבות בין בוסטון לפילדלפיה הופסקה בינתיים. בפנסילבניה פינו כוחות ההצלה אלפי בני אדם לאחר שהמים הגיעו לרמות מסוכנות שאיימו להציף בתים ליר העיר ג'ונסטאון.

גם בפילדלפיה נמסר כי פינוי בני אדם מבתיהם וכי אזורים שונים במדינה נמצאו תחת סכנת הצפה לאחר שהמים הגיעו לגובה של כמעט 20 סנטימטרים.