נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: קובי גדעון/ לע"מ

אתר העיתון "אל-ריסאלה" של חמאס מציג את צעדי ההקלות שביצעה ישראל לאחרונה מול רצועת עזה כמהלך שנכפה עליה בלחץ של המאבק הפלסטיני.

"תושבי עזה חילצו בכוח את ההקלות הכלכליות אשר רשויות הכיבוש עיכבו במשך יותר משלושה חודשים, וזאת בגין הלחץ והמאבק העממי שהובילו את הכיבוש לאפשר הכנסת סחורות, ובכך חזר המצב למציאות שהייתה לפני התוקפנות האחרונה בחודש מאי שעבר", נכתב בעיתון חמאס.

עוד צוין בדיווח של עיתון חמאס: "תושבי עזה ממתינים להעברת המענק הקטארי במהלך הימים הקרובים, כאשר במקביל רשויות הכיבוש הכריזו על חבילת הקלות עבור רצועת עזה, ובראשן הגדלת שטח הדיג ל-15 מייל, הגדלת מספר אישורי העבודה (בישראל) מ-2,000 ל-7,000, וכן הגדלת כמות המים עבור עזה".

בהסתמכו על גורמי ביטחון בישראל, דיווח ד"ר אמיר בוחבוט כי מדיניות ההקלות מול רצועת עזה הינה נועדה ליצור הפרד ומשול בין חמאס שהיא הרשות השלטונית לבין הרחוב הפלסטיני, ובכך לפגוע בלגיטימיות של חמאס לערוך הפרות סדר לאורך הגבול ולשגר בלוני נפץ לעבר ישראל.

לדברי גורמי הביטחון הישראלים, הנהגת חמאס אמורה להפנים שרצוי לה לחזור לשולחן המו"מ ולהגיע פשרה כדי לקבל פרויקטים גדולים כמו אזורי תעשייה ושיקום רצועת עזה תמורת השבת השבויים והנעדרים.

לעומת זאת, גורמים המקורבים לחמאס אמרו לעיתון אל-קודס, כי להנהגת התנועה אין כל התנגדות להתקדם בנושא עסקת החליפין ובתנאי שזו תהיה בהתאם לתנאיה.