טיל קרקע-אוויר
טיל קרקע-אווירצילום: ISTOCK

דובר צה"ל אישר הבוקר (שישי) כי טיל קרקע אוויר שוגר במהלך הלילה משטח סוריה לשטח ישראל. הטיל התפוצץ מעל הים, ולכן, על פי המדיניות, לא הופעלה התרעה.

הבוקר איתרו תושבי המרכז מספר רסיסים של הטיל על הקרקע. הרסיסים ייאספו על ידי משטרת ישראל. מצה''ל נמסר: ''אנו מודים לתושבים על עירנותם ומבקשים להימנע מלגעת בחלקים אלו''.

כלי תקשורת בסוריה דיווחו לפנות בוקר שמערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו נגד תקיפה ישראלית לעבר כמה מטרות בדמשק. הטלוויזיה הסורית דיווחה שמערכות ההגנה הצליחו להפיל את רוב הטילים ששוגרו וכי נגרם נזק חומרי בלבד.

במקביל דיווחו תושבים בגוש דן על שמיעת פיצוצים, בין היתר בשמי תל אביב, רמת גן וגבעתיים. מדובר כאמור בטיל קרקע אוויר ששוגר משטח סוריה לשטח ישראל. הטיל התפוצץ מעל הים, ולכן, על פי המדיניות, לא הופעלה התרעה.

לפני שבועיים טען צבא סוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף מאזור ביירות כמה עמדות באזור דמשק וחומס. הצבא הסורי אמר כי מערכות הנ"מ הופעלו וכי רוב הטילים יורטו.

קודם לכן דווח בכלי תקשורת ממלכתיים בסוריה כי פיצוצים נשמעו בשמי דמשק וסביבתה וכי מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו נגד "יעדים עוינים".