הנשיא ביידן
הנשיא ביידןצילום: screenshot

הנסיגה מאפגניסטן והביקורת החריפה שהושמעה כלפי הנשיא ביידן באה לידי ביטוי גם בסקרים.

סקר חדש שביצעו רשת הרדיו בציבורי בארה"ב NPR יחד עם רשת החדשות PBS ומרכז מחקרי דעת הקהל Marist Poll מעלה כי בחודש האחרון תמחו אחוזי התמיכה בנשיא ביידן במגוון סוגיות שונות, בהן מדיניות החוץ שלו.

בקרב מצביעים רשומים בארה"ב, אמרו 43 אחוזים כי הם "מרוצים מתפקודו של הנשיא ביידן" בעוד 51 אחוזים טענו כי "אינם מרוצים מתפקודו".

מדובר בשינוי משמעותי מסקר דומה שנערך בחודש שעבר, אז תמכו 49 אחוזים בתפקודו של ביידן מול 44 אחוזים בלבד שהתנגדו לו. גם בחודשים יולי ויוני האחרונים זכה הנשיא ל-50 ואף 51 אחוזי תמיכה, כאשר שיא התמיכה בו נרשם בחודש אפריל האחרון עם 54 אחוזים לעומת 44 אחוזים שהתנגדו למדיניותו.

על השאלה "עד כמה אתם תומכים או מתנגדים לתפקודו של ביידן בבית הלבן" ענו 19 אחוזים כי הם "תומכים באופן מוחלט", 23 אחוזים טענו כי הם "תומכים", כאשר 10 אחוזים ענו כי הם "מתנגדים" ורוב של 41 אחוזים בחרו ב"מתנגדים באופן מוחלט" למדיניותו של ביידן.

גם השאלה על ניהול מדיניות החוץ של ארה"ב הביאה תוצאות לא מעודדות לנשיא. 56 אחוזים טענו כי "אינם מרוצים ממדיניות החוץ שלו" בעוד 38 אחוזים בלבד אישרו כי הם מרוצים מהדרך בה מנהל ביידן את מדיניות החוץ של ארה"ב.

בחודש יולי אשתקד זכה הנשיא טראמפ לתמיכה של 42 אחוזים במדיניות החוץ שלו, לעומת 53 אחוזים שהתנגדו, ובחודש נובמבר 2015 זכה הנשיא דאז אובמה ל-38 אחוזי תמיכה במדיניות החוץ, לעומת 57 אחוזים שהתנגדו.

שאלה נוספת הייתה בנוגע לאיום אותו רואים אזרחי ארה"ב כמסוכן ביותר עבורם. 41 אחוזים בחרו ב"פיגועי טרור שיבוצעו ע"י אזרחים זרים", 49 אחוזים נקבו ב"פיגועי טרור שיבוצעו ע"י אזרחים אמריקאים" ועוד 7 אחוזים בחרו ב"שניהם באופן שווה".

הצניחה בתמיכה בביידן מגיעה לידי ביטוי בעיקר סביב השאלה "האם אתם מרוצים מהדרך בה בוצעה הנסיגה מאפגניסטן?". 33 אחוזים בלבד טענו כי "הם מרוצים" בעוד רוב מוחלט של 61 אחוזים התנגדו בתקיפות לדרך בה הסיג הנשיא את כוחות צבא ארה"ב.