השבת לרגל ראש השנה יחולקו בבתי הכנסת ברחבי הארץ עשרות אלפי סימניות ללימוד שנתי של הדף השבועי בגמרא.

"מיזם הלימוד הוא בקצב אחיד נותן מסגרת למידה המתאימה לאנשים עובדים ועסוקים, וכן לבעלי משפחות, בקצב של דף בשבוע ניתן ללמוד עם המשפחה או הורה עם נער/ה. לחזור על הדף בשבת ואף למצוא זמן להרחיב ולהעמיק", נאמר.

​לומדים פעמיים בשבוע עמוד גמרא אחד בכל פעם. וחוזרים על 2 העמודים בשבת, קצב ההתקדמות הינו דף בשבוע.

​כל לומדי הדף השבועי עוסקים יחד באותו דף כל אחד במקומו, הלימוד הינו בשיעור קהילתי, שיעורי מקוון בזום או בלימוד אישי ומשפחתי.

​הדף השבועי הוא יוזמה שהתחילה בבני עקיבא בהובלת תנועת הבוגרים יחד עם גופים נוספים ללימוד דף גמרא אחד בכל שבוע. המטרה היא ליצור מסגרת נוחה לכל שכבות האוכלוסייה להכניס לחיים לימוד תורה משמעותי קבוע. לומדי המיזם, שהושק לפני ארבע שנים, מסיימים בימים אלו את לימוד מסכת שבת מתחילים בלימוד מסכת עירובין.

יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן אמר "מי שאיננו משתתף בלימוד הדף היומי נקרא בכל עוז להצטרף ללימוד הדף השבועי. חייבים ללמוד תורה בקביעות וללמוד לימוד מסודר, דף אחרי דף, לחזור על הלימוד ולהתקדם. אנחנו איננו נדרשים לרוץ ולמהר, אבל אנחנו נדרשים לשבת וללמוד, אז אנא להצטרף ללימוד קבוע מדי שבוע בשבוע את הדף השבועי – לחזור עליו, לדעת אותו ולהתקדם הלאה".

הרב שלמה אבינר מרבני ישיבת "עטרת כהנים" הוסיף "דף הגמרא השבועי זה רעיון טוב. יש צד בזה שיותר טוב מדף יומי, שהדף היומי הרבה אנשים לא יכולים להתעמק בזה אז הם עוברים על זה מהר מאוד, מה שאין כן הדף השבועי; אפשר להתעמק בלי להילחץ, בכל שבוע לגמור דף… לא באנו לבטל את הדף היומי אבל להרבה אנשים זה הרבה יותר טוב".