בנט במליאת הכנסת
בנט במליאת הכנסתצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על אף שקיבל פחות מ־10 מנדטים, הפך נפתלי בנט לראש ממשלת ישראל, והצליח לסיים את כהונתו של בנימין נתניהו.

אחד ממבקריו האדוקים ביותר של בנט, שנכנס לתפקידו לפני חודשיים תמימים והצליח לעורר אינספור סערות בקרב מצביעי הימין, הוא ללא כל ספק אראל סג"ל, שלא מנסה להסתיר את הביקורת הרבה.

למרות זאת והודות לכך, בחר בו לאיש השנה שלו. במסגרת משדר סיכום השנה של fm103, שוחח סג"ל עם ניסים משעל וסיפר על בחירתו.

"זה לא איש השנה ברמה החיובית, כי אז הייתי בוחר בנתניהו על החיסונים, זו הצלחה אדירה, אנו רואים שגם הממשלה הזו הולכת בעקבות החיסונים", הבהיר, והדגיש: "איש השנה חייב להיות נפתלי בנט כי הוא שינה את הפוליטיקה הישראלית. הוא הקריס את גוש הימין הטבעי ושינה את המאזן הפוליטי בארץ, אולי אפילו באופן רחוק יותר ממה שניתן לראות. בנט עשה טעות איומה".

להחלטות יש מחיר

בהמשך דבריו, תקף: "נפתלי בנט הגיע לתפקיד שרצה ללא יכולת לדעת לנהל אותו. בשנתיים האחרונות אנו במאבק גדול של גוש השמאל להוציא את נתניהו מבלפור ולהסיר אותו מראשות הממשלה, ומי שנתן להם את המתנה הזו היא בנט. להחלטות יש מחיר, והפוליטיקה לא נגמרת עכשיו. ראש ממשלה עם שישה מנדטים שלא מצליח לכפות את דעתו על שרת החינוך, הוא ראש ממשלה חלש בלי כוח פוליטי. יש משמעות למספרים הללו".

"התלות ברע"מ ובמפלגות שמאל לא מאפשרת לחברי הקואליציה לקחת את הממשלה 10 מעלות ימינה. השנאה האישית לנתניהו הובילה לכך שהימין קרס, חלום השמאל קרה בזכות הימין", סיכם, ובישר קבל עם ועדה: "מר משעל, למציאות יש נטייה להופיע כל הזמן, והמציאות של רקטות ירי מעזה ושל פגיעה עומדת לפתחנו. גם הפלסטינים, גם גורלו של אבו מאזן וגם הקורונה שלא האמינו שתחזור. דבר אחד הממשלה לא יכולה להכחיש - המציאות מתדפקת על הדלת".