נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע שלא ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בשל פנייתו לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג כדי שיחקור את ישראל על פשעי מלחמה.

"כאחד שבא מהעולם העסקי, כאשר מישהו תובע אותו אני לא מתכוון להיות נחמד אליו", אמר בנט בשיחה שערך ביום שישי עם מנהיגים יהודים-אמריקנים.

בנט העריך, על פי הדיווח של איתמר אייכנר, שלא תהיה פריצת דרך מדינית מול הפלסטינים בעתיד הקרוב. לדבריו, הממשלה תנקוט גם פעולות לייצוב האזור ותימנע מסיפוח ומהקפאת בנייה בהתנחלויות, "לא נבצע צעדים רדיקליים. לא נספח ולא נקפיא בנייה. אנחנו נעשה צעדים לייצב את האזור".

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הגיב לדבריו של בנט "מי שטוען שלא ננהל משא ומתן עם אבו מאזן כי הוא פנה להאג הופך את האמת ההיסטורית: אבו מאזן פנה להאג כי לא ניהלנו איתו משא ומתן".

שר הביטחון בני גנץ התייחס השבוע לפגישה עם אבו מאזן והבהיר שראש הממשלה בנט ידע על הפגישה - וכי הוא שותף למדיניות שהוא מקדם, לפיה יש לחזק את הרשות.

"הייתה פגישה חשובה", אמר גנץ, "זו הייתה פגישה עם אופי ביטחוני שדנו בה על המשך הפעילות. הציבור צריך להבין שאנחנו מתנהלים במציאות מורכבת. יש לנו יחסים טובים עם הרשות ויש בעיות של טרור. אנחנו נפעל קשה נגד הקיצוניים ונחזק ככל האפשר את המתונים. מי שחושב שהנוסחה הזאת היא פשוטה לניהול - טועה. זה מורכב. גם בנט חושב שצריך לחזק את אבו מאזן", אמר לחדשות 12.