אורזים את האתרוגים
אורזים את האתרוגיםצילום: עדי נגב

אנשי מפעל 'בית היוצר – עדי אופקים' המספק תעסוקה לעשרות אנשים בעלי מוגבלויות, החלו לארוז עשרות אלפי אתרוגים אשר ישמשו את רוכשי ארבעת המינים במסגרת פרויקט 'נתינת לולב' בסוכות הקרוב.

מדובר בפעם הראשונה שאנשי 'נתינת לולב' – המיזם הסיטונאי הגדול ביותר בתחום ארבעת המינים מפקידים את משימת האריזה בידי עובדי 'בית היוצר', כולם אנשים עם מוגבלויות. זאת לאשר שתכנית הפיילוט בשנה שעברה עברה בהצלחה.

משה סוויל סמנכ"ל 'עדי נגב' אמר: "אנו שמחים על האמון שנותנים אנשים נתינת לולב במפעל ועובדיו, השנה עקב מיעוט ימי העבודה אתגר האריזה גדול יותר אך אני בטוח שנצליח לעמוד בו ולהעביר אלפי אתרוגים מהודרים לתושבים מדן ועד אילת".

עוד הוסיף סוויל: "אני מזמין את כל עם ישראל להקדים ולרכוש סט ארבעת המינים דרך נתינת לולב ולהרוויח מצווה כפולה – גם מצוות נטילת לולב וגם סיוע להמשך קיומו של המפעל המעניק תעסוקה מכובדת לעשרות אנשים עם מוגבלויות מידי יום".

פרויקט נתינת לולב הוקם לפני כ-10 שנים על ידי קבוצת חברים שבחרה להקדיש את רווחי ארבעת המינים לטובת ארגוני חסד. המיזם פועל במודל של רשת חברתית כאשר כל מי שמעוניין רוכש דרך האינטרנט סט על פי רמת ההידור בה הוא מעוניין והסט מגיע אל נקודת חלוקה הקרובה לביתו אותה מפעיל מתנדב הארגון בערב החג. כל ההכנסות הן קודש לאחד מ-16 אירגונים שהרוכש בוחר במעמד הקנייה.