מכללת הרצוג
מכללת הרצוגצילום: באדיבות מכללת הרצוג

כל מוסד אקדמי מעוניין בסטודנטים הטובים ביותר, אבל אצלנו זה גם מצליח, כבר שנים רבות שממוצע הבגרות והפסיכומטרי של הלומדים במכללת הרצוג הוא הגבוה ביותר מבין כל המכללות להוראה בארץ (ע"פ נתוני המועצה להשכלה גבוהה).

שאלנו את ד"ר ברכי אליצור ואת ד"ר תמי קמינסקי, מרכזות תוכנית המצטיינים במכללה, ממה נהנים הסטודנטים המצטיינים?

את הסטודנטים והסטודנטיות המצטיינים ביותר מפנים במכללה לתוכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה). תוכנית זו היא חלק מתוכנית ארצית של משרד החינוך שמטרתה למשוך אליה מועמדים בעלי נתונים גבוהים שיבחרו לעסוק בהוראה.

התוכנית מקצרת את תקופת ההכשרה מארבע שנים לשלוש שנים בלבד, וכן פוטרת את הסטודנטים המתקבלים אליה משכר לימוד לכל אורך שנות הלימודים.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

במהלך שנות ההכשרה נהנים הסטודנטים מקורסים ייחודיים שנבנו במיוחד עבורם. הקורסים נלמדים ברמה אקדמית מוגברת, מעשירים את כלי ההוראה, מאפשרים מפגש עם שיטות הוראה מגוונות, ועם אוכלוסיות ממנעד רחב של החברה הישראלית.

גולת הכותרת של תוכנית רג"ב, היא קורס "פורצי דרך בחינוך". בקורס זה פוגשים הסטודנטים, אחת לשבוע בדמות פורצת דרך מעולם החינוך שייסד בית-ספר מיוחד, או פיתח שיטת לימודים ייחודית, או יצר מהפך משמעותי במוסד לימודים שאותו הוא ניהל.

הסטודנטים נחשפים לתהליך פיתוח השינוי או השיטה ובמהלך השנה הם צריכים לבחור תחום מתוך מערכת החינוך שבו הם היו רוצים ליצור שינוי ולהציע תוכנית עבודה.

מטרת קורס זה, מלבד ההיכרות עם פריצת הדרך, היא גם ליצור בקרבם ביטחון ביכולותיהם להניע מהלכים עתידיים בתוך בתי-הספר שבהם יעבדו .

שלוש תת תוכניות נוספות נבנו במכללה לטובת תלמידי רג"ב, בכדי להרחיב עבורם את מנעד ההתנסות המעשית במערכת החינוך. כל סטודנט צריך לבחור באחת מתת התוכניות הללו, להשתתף בקורסים שהוא מציע ולהתנסות בה באופן מעשי בתוך בית-הספר.

כך למשל תוכנית גוונים המכשירה את הסטודנטים ללמד יהדות בבתי-ספר ממלכתיים. הסטודנטים נחשפים לתוכנית הלימודים של יחידת תרבות יהודית ישראלית, ומקבלים כלים להוראתה. וכן עוסקת התוכנית בתחומי הגות במפגש בין-תרבותי.

תוכנית אחרת מכונה תל"ם ומטרתה להכשיר סטודנטים לתפקיד של מחנכים. בתוכנית לפל"פ (לפני ולפנים) מקבלים הסטודנטים כלים לפיתוח הדינמיקה הבינאישית, אמנות השיח והשיתוף.

פעם בשנה מתקיים יום עיון ייחודי, שעוסק באחד מהנושאים הבוערים שעל סדר היום הציבורי. ליום זה מוזמנים טובי המרצים ומעבירי הסדנאות, שמוסיפים נדבך נוסף לקומת ההכשרה.

הסטודנטים בתוכנית מציינים לשבח את הקורסים המיוחדים, ומרגישים שהם יוצאים למערכת החינוך עם ארגז כלים מגוון, ועם מוטיבציה גבוהה להתחיל וליישם אותם בפועל. אז אם נולדתם להוביל, אין לנו ספק שתוכנית רג"ב ותכניה המגוונים מתאימים לכם.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

Additionally, paste this code immediately after the opening tag: