הרב בצלאל ראטה
הרב בצלאל ראטהצילום: באדיבות המשפחה

טרגדיה בשומרון: הרב בצלאל ראטה ז"ל, תושב אלון מורה כבן 62, מחנך מוערך בשומרון, הלך לעולמו ביום שישי האחרון. הלווייתו נערכה במוצאי שבת.

משפחתו ספדה לו: "איש אשר רוח אלוקים פורצת ממנו, השמחה והאהבה לחיים קרנו ממנו. איש אוהב לרעייתו, אבא וסבא למופת לילדיו ולנכדיו ואח מסור לאחיותיו, נקרא בטרם עת לישיבה של מעלה בערב ראש השנה. חבל על דאבדין. יהי זכרו ברוך".

הרב אליקים לבנון, רב השומרון ורבה של אלון מורה לשעבר, כתב על הרב ראטה: "הסתלק מאיתנו תלמיד חכם, גומל חסד, אשר העמיד תלמידים הרבה, נקי וצדיק, בתאונת נשק מצערת. ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ספד: "פטירתו של הרב ראטה זצ"ל היא אבדה גדולה לשומרון. זכיתי להכיר את הרב ראטה שנים רבות, את מאור פניו, ואת דמותו החינוכית המזהירה. הרב ראטה היה אדם גדול ותלמיד חכם גדול. איש חסד שכל חייו היו מסורים לנתינה לתלמידי וילדי השומרון. הוא סייע לרבים בסתר ובגלוי. האבדה הגדולה אינה רק של אלון מורה, אלא של כלל התיישבות בשומרון ועם ישראל כולו. צדיק וטהור נלקח מאתנו היום".

הרב בצלאל ראטה, בן 62 מהיישוב אלון מורה. שימש כרב ומחנך בישיבת השומרון וכיועץ חינוכי בישיבה התיכונית אלעד. חינך דורות רבים של תלמידים במסגרות השונות, ועסק בפעילויות חסד רבות.

הרב ראטה נטמן בבית הקברות באלון מורה שבשומרון. משפחתו יושבת שבעה בביתה.