ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90


ח"כ אורי מקלב תקף בסוף השבוע האחרון במליאת הכנסת את הכשל בסדרי העדיפויות של הממשלה המאפשרת מסיבות הדבקה המוניות אך דואגת מפני תפילות באומן.

"אנחנו לקראת הימים הנוראים והתפילות הוא מרכיב מרכזי. הציבור החרדי עושה מאמצים רבים למנוע את ההדבקות בין בתפילות בקפסולות בין בריחוק, אנחנו שומעים לגדולי התורה וההלכה בנושא הזה.

"אבל בשעה זו עשרות אלפים יורדים לאילת למסיבת הדבקה המונית, לפסטיבל שכול כולו הדבקה המונית. - כל אלה שיחזרו מאילת לא יצטרכו שום בידוד שום דבר חוזרים לכל הארץ מסתובבים ומדבקים את כל המדינה.

בדבריו תהה: "אבל באומן יש הגבלות, אומן זה לא עשרות אלפים במסיבת הדבקה. - הבעיה של מדינת ישראל זה אומן, לא היה להם בעיה באלפים שנסעו לטורקיה, ליוון תראו מה קורה בנתב"ג, לא אילת מדאיג אותם. יהודים מתפללים מוצאים אותם מדעתם.

"שואלים את שר הבריאות, הוא אומר "לא נחה דעתי מאילת". איפה האכיפה שם איפה? מה אתם רוצים מאומן, איזה מסירות של פרוייקטור הקרונה, הוא נוסע לאומן לפקח על מה שקורה שם, אבל שיש כאן מתחת לפנס לא עושים כלום, הם ידביקו את כל המדינה.

"תשאלו את תושבי אילת עשרות אלפים מגעים להדביק אותם. קופצים ממסיבה למסיבה מבריכה לבריכה עשרים וחמש אלף סטודנטים. איפה שר הבריאות הפרוייקטר שיטילו אכיפה.

מקלב תקף את האכיפה הצפויה בבתי הכנסת בחגים. "תראו איך המשטרה נערכת זו שערוריה, למה המשטרה נערכת? לפיגועים ח"ו ואיך התפילות בבתי הכנסיות. זו בושה וחלימה שיש דבר כזה. איפה התקשורת נעלמת".