המתגייסים החדשים
המתגייסים החדשיםצילום: דוברות

בבסיס תל השומר נערך טקס קבלת פנים לעשרה צעירים שבתום שנת התנדבות התגייסו באופן רישמי לצה"ל.

בקבלת הפנים החגיגית השתתפו האלוף במיל' גבי אופיר יו"ר גדולים במדים, יוסי כהן ראש המוסד לשעבר נשיא עמותת יד לילד המיוחד ובכירים מצה"ל והמהגזר העיסקי.

בדברים שנשא נשיא עמותת ״יד לילד המיוחד״ - ראש המוסד היוצא יוסי כהן אמר, "אני חייב לומר שהתנדבתי לתוך העניין הזה של גדולים במדים.אני אישית הייתי פה קצת לפני 21 שנה, הובלתי את הבן שלי יונתן שהוא ילד עם שיתוק מוחין עם יכולת אינטלקטואלית אינסופית. חשבנו והאמנו כמו ההורים הנרגשים שפה איתנו היום, שילדים שיש להם מוטיביציה וחינוך ציוני יכולים לתרום לצה"ל ולחברה האזרחית. עבורי זאת פתיחה או סגירת מעגל. מצד אחד מרגש להיות כאן שוב ומצד שני מרגש לראות את עשרת המופלאים שמתגייסים וכולם תקווה אופטימיות והתגברות על קשיי היום יום. מי כמוני יודע שזה חשוב למתגייסים והמתגייסות ולא פחות חשוב למשפחה לאחים ואחיות".

הרב מנדי בלינצקי מנכ"ל יד לילד המיוחד הוסיף, "בערב ראש השנה שכל אחד מפשפש במעשיו ומחפש עוד זכויות איזה זכות היא לנו לי באופן אישי לקחת עשרה צעירים ולהוציא אותם לחיים עצמאיים. כשתקעתי בשופר כשלצידי הצעירים וראש המוסד היוצא יוסי כהן לא יכולתי לחשוב על סגירת שנה בצורה טובה יותר".

אחד המתגייסים, יואב זקס סיפר, "זה מרגש אותי מאוד להתגייס היום, בשבילי זו הגשמת חלום. כל החיים שלי חלמתי להיות חלק מהחברה, שווה בין שווים ומשמח אותי שהגיע הרגע".

יו״ר ״גדולים במדים״ סא״ל במיל׳ אריאל אלמוג סיכם: "לראות עשרה חברה שחלמו על הגיוס לצה"ל והיום מגשימים חלום מרגש אותי מאוד. ילד שנכנס למערכת הצבאית ותורם את חלקו לחברה יוצא אח"כ מהמסגרת הצבאית ומשתלב בחברה האזרחית כמו כל נער או נערה בגילו. מאות החיילים של גדולים במדים שפזורים מדן ועד אילת מוכיחים כמה השילוב בצה"ל חשוב ונכון. מלבד התרומה האדירה לצערים בעלי הצרכים המיוחדים גם החברה בבסיסים לומדים לקבל את השונה ויש לזה ערך מוסף מאוד חשוב".