משה ליאון יחד עם גבאי בית הכנסת הגדול בירושלים
משה ליאון יחד עם גבאי בית הכנסת הגדול בירושליםצילום: דוד פזואלו

החל מסוף השבוע שעבר (חמישי), מואר בית הכנסת הגדול בירושלים בצבעים מיוחדים כחלק ממיזם של עיריית ירושלים "אורה של ירושלים".

במסגרת המיזם, בחרה העירייה 34 אתרי מורשת בירושלים אותם היא מאירה באורות מיוחדים ואומנותיים.

בית הכנסת הגדול הוא אחד מהמבנים המרשימים והיפים בירושלים. חזית הבניין משקפת את המסורת היהודית ואת חשיבותו של בית הכנסת בפסיפס הירושלמי הנדיר. בין היתר ניתן לראות בחזית הבניין את שנים עשר שבטי ישראל המוארים בסגנון מיוחד ומרשים.

ביום חמישי האחרון הוזמן ראש העיר, לצד בכירי העירייה, על ידי גבאי ומנהלי בית הכנסת וזאת במטרה לחנוך את התאורה החדשה והיפה.

הפרויקט "אורה של ירושלים" כולל, כאמור, הארת 34 אתרי מורשת ומבנים היסטוריים, הארת העיר העתיקה, בית הכנסת הגדול ומונומנטים עתיקים והיסטוריים. הארת המבנים הופכת את חווית השוטטות בחשיכה ובאוויר הפתוח לייחודית ולאטרקטיבית עבור משפחות, תיירים, זוגות אוהבים ועוד.

המונומנטים קלים לאיתור בלילה ויוצרים מסלול במרחב ההיסטורי של העיר, תוך כדי חשיפת שכבות שונות המרכיבות את העיר העתיקה בירושלים - בניינים, רחובות, צמחיה, כיפות ועוד.

הארת המבנים נעשית תוך דאגה לצמצום צריכת אנרגיה וזיהום אויר, כאשר מהות הפרויקט הוא להציע התבוננות לילית על העיר העתיקה, השונה מהאופן בה אנו תופסים אותה בשעות האור. בנוסף, תאורת הלילה מציגה את הטופוגרפיה השונה של ירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "פרויקט הארת המונומנטים ההיסטוריים בעיר ירושלים מאיר באור יקרות את האתרים הייחודיים הקיימים בירושלים. זירזנו את הארת בית הכנסת הגדול בגלל חשיבותו בימים אלו של חגי תשרי".

"אני מזמין את התושבים והמבקרים בעיר ליהנות מחוויה יוצאת דופן ולהכיר את מסתוריה בשעות הלילה. הפרויקט המקסים שאותו הובילה העירייה, מוסיף למעמדה הבינלאומי של בירת ישראל ומציב אותה בשורה הראשונה לצד ערים עתיקות ותיירותיות ברחבי העולם", כך משה ליאון.