שלמה קרעי
שלמה קרעיצילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) תקף הערב (רביעי) את הודעתה של מפלגת חד"ש לאחר בריחת המחבלים מכלא גלבוע.

"שישה מחבלים מסוכנים עם דם על הידיים ברחו מהכלא ומפלגה המיוצגת בכנסת על ידי שלושה ח"כים, תומכת בהם, וקוראת לשחרר גם את שאר הטרוריסטים מהכלא".

"פשוט תומכי טרור. מקומם מאחורי סורג ובריח על תמיכה באויב", הוסיף קרעי.

בהודעה שפרסמה חד"ש בחשבון הטוויטר שלה נכתב, "די להתנכלות לאסירים הפוליטיים. המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) מזהירות מפני ההסלמה בדיכוי ובהתנכלות לאסירים הפוליטיים הפלסטינים בבתי הכלא של הכיבוש הישראלי, ומפני המבצעים הראוותניים ביישובים ערבים בעמק יזרעאל וואדי עארה".

"המתקפות האכזריות באות כנקמה למכה שספגה היהירות של הכיבוש - של שב"ס, שב"כ ומערכת הביטחון, לאחר ששישה אסירים הצליחו לברוח מכלא שטה. צו השעה הוא הפסקת המתקפות לאלתר, ושחרור האסירים שנכלאו בגין התנגדות לכיבוש. הערובה היחידה לביטחון וליציבות היא סיום הכיבוש והכרה בזכויות העם הפלסטיני", לשון ההודעה.

מוקדם יותר כתב חבר המפלגה, ח"כ עופר כסיף, "‏נפש האדם שואפת לחופש. גם הנפש הפלסטינית. שום חומה או נקמנות מצד הכובש – בקציעות או בשאטה, בגדה, בעזה או בירושלים המזרחית – לא ימנעו מהעם הפלסטיני את המשך מאבקו הצודק לחופש, את סיום הכיבוש ואת שחרורו מהדיכוי הרצחני שמפעילה עליו ישראל".