משה חוגג
משה חוגגצילום: פלאש 90

שלוש שנים אחרי שהגיע לבירה בקול תרועה רמה ועם תכניות גדולות ורגע לפני המחזור השני בלבד של העונה, בדרבי של ירושלים שמתקיים בליגת העל אחרי 21 שנים, הודיע היום (חמישי) משה חוגג כצפוי על עזיבתו את המועדון הירושלמי.

למעשה, חוגג שהגיע לנקודת האל-חזור במאבק שלו באוהדי קבוצתו ובפרט בחברי ארגון האוהדים, 'לה-פמיליה' כשהגיש כנגד שניים מהם תביעת ענק על סך 4 מיליון שקלים בסך הכל יחד, אמנם לא עוזב רשמית את המועדון אך הודיע כי החליט להפקיד את זכויות הניהול של המועדון בידיי עורך הדין יצחק יונגר שישמש כנאמן וכנשיא המועדון, עד אשר יימצא רוכש.

בפוסט ארוך שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, כתב חוגג שרבים מאוהדי בית"ר ירושלים רצו בעזיבתו, כי "לא אמשיך להשקיע כספים במקום בו לא מעריכים את תרומתי ולא מכבדים את משפחתי".

"מוזר לכתוב פוסט סיכום אחרי כל כך מעט זמן, כשרכשתי את בית"ר חשבתי שיום אחד אעביר אותה לבן שלי. היתה לי תוכנית - מצד אחד אשקיע המון כסף שלטווח הארוך יחזיר את בית"ר למקום שבו היא צריכה להיות ומצד שני אעקור את האלימות והגזענות שהפכו להיות כמעט שם נרדף של המועדון הזה" כתב חוגג.

"ביום הראשון בבית"ר אמרתי מפורשות, מועדון כדורגל לא שייך לאדם אחד, הוא שייך לאוהדים, הוא שייך לעיר ירושלים, הוא של כולנו. הוספתי גם שבדקה שארגיש שרוב הקהל לא רוצה, לא אחזיק בכוח.

בית"ר ירושלים היא לא עסק, אני ואחרים לפני תרמנו המון כסף למועדון הזה עבור הקהילה שלו, מעולם לא ביקשתי מדליה, גם לא תודה קטנה, מצד שני, עם כל הכבוד, לא יעלה על הדעת שאתרום כל חודש בחודשו סכומי עתק, כמעט 120 מיליון שקלים, וכשאכנס לאצטדיון אשמע קללות בלתי פוסקות עליי, על אישתי ואפילו על ילדיי".

חוגג טען כי לא הפסיד במלחמה מול האוהדים, זאת למרות העובדה כי מרבית האוהדים כבר לא היו מעוניינים בו כבעלים של הקבוצה, הן בשל התדרדרות מקצועית והן בשל המלחמה שלו באוהדים. "אף פעם לא נרתעתי מלה פמיליה. נלחמתי באלימות ובגזענות ללא מורא ופחד, הבאתי שחקן מוסלמי ולא ויתרתי לרגע, גם לא היום, המאבק הזה לא פוסק וימשך גם בלעדיי. ללה פמיליה אין שום כוח, לא מול קודמיי ובטח שלא מולי, הכוח היחיד הוא שלכם, "הקהל השפוי". למענכם הגעתי, בכם לעולם לא אלחם".

לדברי חוגג, הוא רק הפסיד מהיותו הבעלים של בית"ר ירושלים אך לא זו הסיבה שהביאה אותו לעזוב. "ההגעה לבית"ר עשתה לי לא מעט נזקים, הפכתי למטרה לחבורה של סחטנים שניצלו את הפרופיל הגבוה שלי על מנת להזיק לי דרך התקשורת ולפגוע בשמי ובעסקיי, למרות זאת, לפרסום מעט יתרונות והמון חסרונות אך לא הייתי עוזב את המועדון אם לא הייתי מרגיש שזהו רצון הקהל הרחב.

לאחר התלבטות ארוכה ובהתייעצות עם בני משפחתי במהלך ימי החג החלטתי להפקיד היום את זכויות הניהול בידי נאמן שיפעל להשגת איזון תקציבי ומציאת רוכש חדש".

חוגג השאיר את האוהדים עם מסר לעתיד לבוא: "לאוהדי בית"ר היקרים, ברשותכם, טיפ קטן לעתיד מול הבא בתור, זכרו מהו תפקידו של הבעלים. הוא לא בונה סגל, אין הוא צריך להבין או לא להבין כדורגל, יש דוגמא מאוד מוצלחת לכך באחד המועדונים הגדולים בארץ, הוא אינו מאמן, גם אין הוא חלוץ שכובש שערים או מחמיץ. תפקידו להוביל מדיניות, לבחור את ההנהלה הבכירה ובעיקר לדאוג לשלם את המשכורות כל חודש כמו שעון שווצרי. אם קיים את אלו, ראוי הוא להערכה, תנו לו אותה, זכרו שיכול היה לתרום באלפיי מקומות שונים ולקבל את מלוא הכבוד אך בחר הוא לתרום למועדון שלכם.

בסיום חוגג המשיך לתקוף את ראשי ארגון האוהדים של קבוצתו ואת כל מי שלא סייעו לו במלחמתו בהם. "זכרו שהעולם הוא מקום מסוכן לא בגלל אנשים שעושים דברים רעים אלא בגלל אנשים שרואים את זה ולא עושים דבר. כשאתם לא נותנים גב אל מול חבורה כזו אתם נותנים לה גב ובמצב כזה אני לא רואה אף אדם לוקח את המועדון הזה, לא היום ולא מחר, כדי שיגיע תהיו חייבים לשים את הפרק המכוער הזה מאחוריכם. אתם יכולים לעשות זאת. זה תלוי בכם, עתיד המועדון תלוי במה שתעשו מרגע זה".

"אמנם חוויתי מעט רגעי נחת אבל את אלו לא אשכח לעולם, כשאתם תומכים ואוהבים אתם הכי יפים בעולם, על הרגעים האלו אני מודה לכם. אני רוצה להודות גם לאנשים שלא שתקו, אלו שתמכו, חיבקו ועשו כל שביכולתם, אתם יודעים מי אתם, אני ומשפחתי מודים לכם מכל הלב.

רוצה להודות גם למוני ברוש, אלי אוחנה, חיים נבון, מאיר הרוש, יוסי מזרחי ולכל העובדים המסורים במועדון הגדול הזה, אני יודע כמה אתם אוהבים את בית"ר וכמה זמן ולב אתם משקיעים.

אחרונים אני רוצה להודות לשחקנים, אף על פי שאין אני המאמן או המנהל המקצועי, דעו שאני מעריך אתכם מאוד, מאמין ביכולת שלכם, מאמין בכישרון שלכם, מאמין באופי שלכם, של כולכם. משוכנע שתעשו הכל לטובת המועדון ותספקו עונה טובה על הדשא, מלאת רגעים יפים שישמחו את כולנו. בקשה קטנה, דרבי ראשון בליגת העל מזה לא מעט שנים, אני אצפה בו מהבית, תגרמו לי לחייך ותצבעו את העיר בצבע שלה. לקחתי ללב מהיום הראשון ואני מודה שאני כותב את המילים האלו עם גרון חנוק והמון עצב".

זו לא הפעם הראשונה בה יונגר משמש כנאמן של מועדון כדורגל בליגת העל, כאשר עד לא מזמן שימש זה כנאמן של מועדון הכדורגל מבירת הנגב, הפועל באר שבע כאשר אלונה ברקת התייאשה גם היא מניהול המועדון אך חזרה בה בשלהי העונה שעברה.

כעת על יונגר יהיה לגבש תוכנית כלכלית לקבוצה על מנת שזו תפעל בתקציב מאוזן באין בעלים, עד שיימצא הרוכש הבא שיעמוד בראשות בית"ר ירושלים.