רון תומר
רון תומרצילום: דוברות התאחדות התעשיינים

לראשונה בהיסטוריה בין המדינות התאחדות התעשיינים הישראלית חתמה עם התאחדות התעשיינים המקסיקנית על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי.

זאת במעמד נשיאי שני הארגונים, נשיא ההתאחדות הישראלי, ד"ר רון תומר ונשיא ההתאחדות המקסיקני, פרנסיסקו אלברטו סרוונטס דיאז ושגרירי שתי המדינות, שגריר ישראל במקסיקו צבי טל ושגריר מקסיקו בישראל מאוריסיו אסקנרו.

מטרת חתימת ההסכם באמצעות 'הזום' בשל איסור הכניסה למקסיקו, היא היא לשלש את כמות הסחר בין המדינות להיקף של יותר ממיליארד שקלים בשנה.

שיא הסחר בין ישראל למקסיקו היה בשנת 2014 ועמד על יותר מ-600 מיליון דולרים, אולם כיום הסחר ירד לשפל של כ-400 מיליון דולרים והתקווה של שני הצדדים הנה כי ההסכם בין ארגוני שתי המדינות יניב בעתיד שיתופי פעולה מסחריים שיאפשרו צמיחה בסחר של ישראל עם מרכז אמריקה.

מהצד הישראלי ההתמקדות תהיה בעיקר בעידוד היצוא הישראלי בתחומים אשר בהם ישראל מצטיינת וידועה בכל העולם כמי שעומדת בראש החזית הטכנולוגית – סייבר, ביטחון פנים, טכנולוגיות חקלאות ומים ועוד.

כמו כן יינתן דגש על החלפת מידע בין המדינות בנוגע לסחר חוץ, מערכת המכס, שערי מטבע, שינויי חקיקה ועוד. החלפת המידע תתבצע באמצעות פגישות שוטפות, משלחות הדדיות ואירועי B2B. בנוסף יפעלו שני הצדדים במשותף לקידום שיתופי פעולה בתחום המחקר והפיתוח, לצד מחקרים כלכליים שיזהו הזדמנויות לשיתופי פעולה בין המדינות.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר: "אני שמח לקחת חלק באירוע מרגש זה ומקווה כי בכוחות משותפים, נהפוך את ההסכם שנחתם בינינו, לנקודת מוצא לשורה של שיתופי פעולה פורים בין מקסיקו לישראל, בדרך של חדשנות ושגשוג. כידוע בשנתיים האחרונות כלכלות העולם הושפעו קשות ממשבר נגיף הקורונה, וההתאוששות שאנו חוזים בה כעת בשתי המדינות עדיין פגיעה מאוד. על כן חשוב לנו יותר מתמיד לחזק את הקשרים שלנו עם שותפים גלובאליים עסקיים כהתאחדות התעשיינים המקסיקנית, ובאמצעות כך גם לתמוך זה בזה ולהגדיל את שיתוף הפעולה העסקי בין שתי הקהילות שלנו".