אומן השנה
אומן השנהצילום: פלאש 90

השר לשירותי דת מתן כהנא מגיב אחר הצהריים (שישי) לסערת הבדיקות סביב החוזרים מאומן.

"קומץ הנוסעים שעברו על החוק וחזרו לארץ בדרכי רמיה בשעה שהם חולים בקורונה צריך להיתפס ולהיענש", כתב השר כהנא.

"תודה לאלפי המתפללים ששמרו על ההנחיות ואפשרו למתווה אומן לצאת לדרך. בשנה הבאה בבריאות ובלי קורונה בע"ה. גמר חתימה טובה לכולם".

156 ישראלים שחזרו מאוקראינה נמצאו חיוביים לקורונה אתמול. המשרד לביטחון הפנים עדכן כי בהתאם להנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט 117 שבים מאומן זומנו לחקירה במשטרה בגין חשד זיוף ומרמה של בדיקות קורונה וכן בגין הפצת מחלה בנסיבות מחמירות. נמסר כי "מדובר בעבירות פליליות חמורות, היכולות להגיע לכדי עונשי מאסר של עד 5 שנים. כל הנוחתים המאומתים יתייצבו לחקירה במשטרת ישראל בתום עשרת ימי החלמתם, לכולם יפתחו תיקים פליליים והעבירות יטופלו בחומרה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב "כשפרסמתי הודעה שממשלת שנאת החרדים בחרה את המריצה של ליברמן, היו שהרימו גבה, כעת כשרואים את האכיפה הסלקטיבית והברוטאלית נגד השבים מאומן, הוכח שבמריצה של ליברמן יש רק חרדים ורק כלפיהם חייבים אכיפה. כאילו אין הפרות בהר הבית, אין הפרות בפסטיבלים שונים ברחבי הארץ, אין טיסות נכנסות מכל רחבי העולם. כאילו נולדנו אתמול ורק החרדים אשמים. ככה נראית אפליה וככה נראה השינוי של ממשלת הריפוי- ממשלת כאילו".

בתוך כך משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי מקדם ההדבקה ירד ל-0.8. במקביל עודכן כי מספר המאומתים אתמול הגיע ל-7,813 מתוך מספר בדיקות גבוה באופן יחסי - מעל 120 אלף. שיעור החיוביים עדיין נותר גבוה באופן יחסי ועומד על 6.31%. מספר החולים קשה עומד על 672.

עד כה התחסנו בסך הכל 2,763,886 מתחסנים במנה השלישית, והשיעור הגבוה ביותר של מתחסנים הוא של ישראלים מעל גיל 60.