מחסומים בדרכים
מחסומים בדרכיםצילום: Nati Shohat/ Flash90

החיפושים בשעות האחרונות מתמקדים באזור ג'נין אבל גם בעמק יזרעאל בשדות שבאזור כפר יהושע וליד יקנעם.

בישראל מעריכים כי מחבל אחד עדיין נמצא באזור העמקים, ושני ברח לשטחי יו"ש שבאזור ג'נין.

במקביל, זביידי ושלושת האסירים הנוספים שנתפסו מובאים הערב תחת אבטחה כבדה להארכת מעצרם. הם יועברו בהמשך לכלא מתקן שב"ס בדרום ויוחזקו בתנאי הפרדה מלאה.

על פי הדיווח בחדשות 12 ככל הנראה הארבעה יוכנסו לבידוד בצינוק לתקופה ממושכת, כשבמקביל לכל זה מתנהל נגדם הליך פלילי על עצם הבריחה.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התייחס לתפיסת ארבעת המחבלים, ואמר כי אסור עדיין לחגוג, אלא רק לאחר שייתפסו שני המחבלים הנותרים.

"הודות לשיתוף פעולה בין כל ארגוני הביטחון ולפריסה המאוד גדולה של כוחות המשטרה ומג"ב בשטח, הצלחנו לשים את היד על ארבעה מתוך ששת המחבלים - והמצוד נמשך", אמר המפכ"ל. "מדובר באנשים במצב של נואשות, וחייבים להיות עירניים לכל תזוזה שיש בשטח", אמר.

רב ניצב שבתאי שיבח את האזרחים שלדבריו עזרו בלכידת המחבלים, "אני קורא לאזרחים, שהתנהגותם עד כה ראויה לשבח, להמשיך בשגרת יומם לצד ערנות גבוהה לכל דבר חשוד. אנו נגיב לכל קריאת 100 ולכל דיווח במהירות כדי לשים את היד על שני המחבלים שעדיין נמצאים בבריחה".

גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הודה בחשבון הטוויטר שלו לאזרחי ישראל הערבים שסייעו בלכידתם של האסירים, "לצד המחמאות למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון על הביצוע המוצלח עד כה, ומבלי להתעלם מהעובדה שהמשימה עדיין לא תמה - ברצוני להודות לאזרחי ישראל הערבים שסייעו בתפיסות המחבלים", כתב בר-לב.