מיכאל שמש
מיכאל שמשצילום ארכיון: כאן 11

חלק מהחסידים שחזרו מאומן זייפו בדיקות קורונה כדי לחזור, אחרי שבאוקראינה נרשמו עומסים כבדים בתורים לבדיקות וצפיפות. הדבר עורר את זעמו של ראש הממשלה בנט שהורה על צעדים קשים נגד מפרי החוק, אבל האם זה תפקידו?

מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של תאגיד השידור "כאן", תהה: "ממתי ראש הממשלה מסמן דווקא קבוצה ממגזר מסוים ו״מנחה״ את המשטרה ״לזמן לחקירה״ ו״לפתוח בהליך פלילי מלא״? אין חוק? אין פרקליטות? אין שוויון בפני החוק?''.

לדברי שמש בנט לא אמור להתערב בעבודת המשטרה. "יש חוקים - המשטרה עובדת על פיהם. מערכת אכיפת החוק חייבת להפעיל שיקול דעת מקצועי ולא תקשורתי.

ראוי שראש הממשלה יגנה את מפרי ההנחיות, אבל איפה בנט היה עד עכשיו? שואל שמש ומזכיר: ''כבר היו זיופים, כבר היו אירועים המוניים (פנג׳ויה, עומר אדם וכו׳). ראש הממשלה, כמי שמייצג את כולם, אמור לנהוג בצורה אחראית ושוויונית בפרט שהוא מפעיל את רשויות אכיפת החוק''.

לטענת שמש, ההודעה של בנט נגד מזייפי הבדיקות שחזרו מאומן היא שגיאה פוליטית. "הוא יכול היה לגייס בקלות את תמיכת כמה מחסידי ברסלב שדווקא שיבחו אותו, אחרי שבשנה שעברה לא התאפשר להם לטוס לאומן וכמה מהם נשבעו שלא לתמוך עוד בנתניהו, והשנה שמחו מאוד על המתווה שאיפשר להם לטוס לרבי נחמן. אבל בנט במקום לגרוף קופון ולנסות להתפאר במתווה המיוחד ששר הדתות שלו מתן כהנא טרח עליו, העדיף לעשות על החסידים והטסים סיבוב תקשורתי ואיבד אותם.

''לא הייתי באומן ולצערי לא תמיד מבין את אלו שטסים לשם בראש השנה, אבל יכול להיות שבנט גילה שמדובר בקבוצה לא אהודה והחליט לכלות בה את זעמו'', כך מיכאל שמש.