אוסטריה. ארכיון
אוסטריה. ארכיוןצילום: ISTOCK

שוטרי משטרת אינסברוק באוסטריה גילו מחזה מזעזע כאשר הגיעו לביתה של אישה בת 89 שנעלמה בחודשים האחרונים.

במרתף הבית גם גילו את גופתה של הקשישה, שנפטרה ככל הנראה לפני למעלה משנה, כאשר היא חנוטה. חקירה העלתה כי ככל הנראה בנה בן ה-66 הוא זה שהחליט לחנוט את גופתה ולא להביאה לקבורה, על מנת להמשיך ולקבל את תשלומי הביטוח הלאומי החודשיים שלה.

"האישה, שסבלה מדמנציה מתקדמת, מתה ככל הנראה בחודש יוני 2020. על פי החשד, בנה בן ה-66 חנט ושמר את גופתה על מנת להמשיך ולקבל את תשלומי הביטוח הלאומי שלה. במהלך התקופה הזו בה החזיק את גופת אימו במרתף, הוא אסף סכומים שהגיעו עד לכדי 50 אלף יורו", נמסר בהודעת משטרת אוסטריה.

נגד הבן יודע כתב אישום בגין הונאת הרשויות והסתרת גופה. סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי האיש סיפר בחקירתו כי עטף את גופת אימו בקרח על מנת למנוע ריקבון וריחות שעלולים היו להעלות חשד בקרב השכנים, ולאחר מכן עטף אותה בתחבושות על מנת לספוג את נוזלי הגוף.

האיש גם הסתיר מאחיו, בנה השני של האישה, כי אימם נפטרה, וסיפר לו כי היא נמצאת בבית החולים ולא ניתן לבקרה עקב מגבלות הקורונה. הסיפור נחשף רק כאשר דוור חדש החל לעבוד באזור וביקש לראות באופן אישי את האישה לה סיפק את התשלומים החודשיים, וחשדו התעורר כאשר בנה של האיש סירב בתוקף לדרישה. הדוור דיווח לרשויות על ההתנהגות החשודה והעובדה כי האישה נעלמה, וחוקרי המשטרה מצאו את גופתה חנוטה במרתף.