ג'מאל חכרוש
ג'מאל חכרושצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בלילה שבין שישי לשבת ירו ערבים לעבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש, הממונה על אגף סיכול הפשיעה ביישובים הערביים במשטרה.

במשטרה בודקים אם הירי היה מכוון לעבר בית הניצב בכפר כנא, או התבצע כחלק מסכסוך בין משפחות שלא קשור לתפקידו של חכרוש.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "הירי הלילה הוא לא פחות מהכרזת מלחמה גלויה של משפחות הפשע על משטרת ישראל, הכוח שעומד בחזית ההגנה על מדינת ישראל - וזו טעות גדולה מצידם".

בר לב שוחח בטלפון עם חכרוש ועודד את רוחו, "ניצב חכרוש והמשטרה לא יורתעו. האירוע הזה רק יוסיף חמצן ומרץ לתוכנית למיגור הפשיעה ברחוב הערבי".

ניצב ג'מאל חכרוש סיפר לחדשות 12 על מה שאירע: "בין השעה 23:00 לחצות שמעתי ירי כשהייתי בביתי בכפר כנא. ירדתי לכניסה לכיוון החניון, ואז אחרי בדיקה, ראיתי שהיה ירי לעבר השער של החניון.

"זה קשור לעליית מדרגה בפשיעה. זו חציית קו אדום וזה ייתן לנו לפעול יותר בעניין הזה. אנחנו כמשטרה נילחם בתופעה הקשה והנוראית הזאת ולא נאפשר מצב כזה".

"נעלה מדרגה במלחמה בפשיעה", הוסיף חכרוש. "לא נרפה, נגיע ליורים. המטרה שלנו היא אחת ויחידה - להעניק ביטחון אישי, שום דבר לא ירתיע אותנו. כמו שאמרתי בעבר, צריך לטפל באלימות ואני פונה לכל הגורמים במקום להאשים האחד את השני. חייבים לשלב ידיים ולהילחם בתופעה הקשה בחברה הערבית".

לאחר אירוע הירי, הוצבו מחוץ לביתו של חכרוש שתי ניידות עם שוטרים חמושים בנשק אוטומטי.

חכרוש הוא הניצב המוסלמי הראשון במשטרה, והועלה לדרגה זו ב-2016. הוא מונה לראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה בחברה הערבית ובשנה האחרונה עבר לשמש כראש אגף סי"ף - שמטרתו להיאבק בפשיעה בחברה הערבית.

שר המשפטים גדעון סער אמר כי ''הירי לעבר ביתו של ניצב ג׳מאל חכרוש הוא עדות לחוסר המעצורים של ארגוני הפשיעה בחברה הערבית. המערכה להכרעתם היא בלתי נמנעת''.