בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (א') בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, וסיפר כי איראן יצרה "טרור שליחים" שבחסותו הוקמו "צבאות טרור" מאורגנים, שמסייעים לה בהגשמת מטרותיה הכלכליות, המדיניות והצבאיות.

''אחד הכלים המשמעותיים שפיתחה איראן בכדי לסייע לאותם 'שליחים', הוא מערך הכטב"מים שיכולים לחצות אלפי קילומטרים ומאות מהם פרוסים בתימן, עיראק, סוריה, ולבנון. גם ברצועת עזה, מנסה איראן להעביר ידע שיאפשר ייצור של כטב"מים''.

שר הביטחון חשף בכנס כי "בבסיס 'כאשאן' הנמצא צפונית לעיר אספהאן בשדה התעופה, מתבצעות הכשרות לפעילי טרור מתימן, עיראק, סוריה ולבנון בהטסת כטב"מים מתוצרת איראן. הבסיס הוא אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור". כזכור לפני חודש חשף גנץ את ראש מערך הכטב"מים של איראן בתדרוך לשגרירים לאחר הפגיעה במרסר סטריט.

בנושא דו"חות סבא"א המתפרסמים בימים אלו, המטילים לראשונה מזה עשור ספק כולל במהות האזרחית של תוכנית הגרעין האיראנית וההפרות השונות שמבצעת איראן לאמנות בינלאומיות כמו בפגיעה במרסר סטריט, אמר גנץ: "איראן לא מכבדת את ההסכמים שעליהם חתמה, ואין סיבה להאמין שתכבד הסכמים שעליהם תחתום בעתיד. הגיעה השעה לפעולות.

''אני קורא למדינות שעדיין חברות בהסכם הגרעין, להטיל את הסנקציות הקבועות בהסכם. זה הזמן לבצע 'סנאפבק'. המאמץ מול איראן וגם מול אפגניסטאן ומדינות נוספות, אינו עניין מזרח תיכוני או מערבי בלבד. "שליחים" יכולים לקום בכל מקום בעולם. זו העת שכל המעצמות ובהן גם רוסיה וסין יירתמו למאבק לשמירה על היציבות העולמית".

בנוגע להתפתחויות בישראל בימים האחרונים אמר גנץ: "אני מברך את כל הכוחות בשטח שמשתתפים במבצע לכידת המחבלים שברחו מהכלא, הפועלים מסביב לשעון ומביאים תוצאות. נמשיך ונרדוף את שני המחבלים הנוספים בכל האמצעים ובשילוב כוחות. אנו מוכנים בכלל הזירות. אין לישראל כוונה לפגוע בתושבים הפלסטינים באיו"ש או ברצועת עזה ובמהלכים שאנו מקדמים לטובת פיתוח הכלכלה. אם ארגוני הטרור ינסו לנצל את המצב, ולפעול על גבם של רוב הפלסטינים שרוצים בהמשך מגמת הפיתוח הכלכלי והיציבות – הם יהיו הראשונים שנגבה מהם מחיר''.