תערוכת דאלי
תערוכת דאליצילום: יחצ

מתי ניתנה לכם ההזדמנות לחוות מקרוב יצירת אומנות מקורית של אחד האמנים החשובים והגדולים בעולם?

מתחם ארנה הרצליה הפך למשך חודשיים בלבד למוזיאון דאלי שיציג באופן רשמי את פסליו המפורסמים והפופולאריים שחלקם מקוריים, חלקם מתוך אוסף פרטי שיוצא לראשונה מגבולות שוודיה וחלקו חתום על ידי האמן דאלי כרפליקה מקורית במהדורה מוגבלת.

בין המיצגים והפסלים : השעונים הנוזלים המפורסמים, ספת השפתיים, ליידי גודיבה, פסנתר הרגליים, ונוס ורשימה מרשימה שטרם הוצגה בישראל שכן חלקה מגיעה מהאוסף הפרטי של מר בנימין לוי שנתן את בירכתו ואישורו לשנע את האומנות הנדירה של דאלי לישראל.

ידוע כי אף טלנובלה לא מגיעה לרמת הסוריאליזם בחייו של סלבדור דאלי. הוא נחשב לאמן הטירוף והשיגעון, האיש והשפם, זה שהפך ברגע ממהפכן לרדיקל, מבוגד למאהב, וממשוגע לאנוכי, הושפע מזרמים אומנותיים וקבוצות פוליטיות והשפיע על השפה העיצובית והאומנות של המאה העשרים והפך את האופן שבו אנחנו מסתכלים היום על אמנות מקצה לקצה. את כל הרב גוניות הזו תוכלו לפגוש לראשונה במוזיאון דאלי המקורי.

מפיקי התערוכה: "בזכות קשר חם ואישי הקהל הישראלי יוכל לראות מקרוב את יצירות המופת של סאלבדור דאלי. המתחם יחולק לפי נושאים, שנים ונושאים כשחלל אחד מתוכו יוקדש לאחת ההשראות הגדולות של דאלי – נשים. תמיד הוא ראה אותן באור של כוח ועוצמה ולא בכדי חלק ניכר מיצירותיו המפוארות הינן בדמות אישה. האתגר שלנו הוא לייצר מוזיאון שכל משפחה תוכל לחוות בה את דאלי בתנאים אופטימאליים כי זו לחלוטין הזדמנות חד פעמית, שכן כאמור בחלקה הינה לקוחה מתוך אוסף פרטי".

בתערוכה גם מתחם של מציאות מדומה (VR) שנוצר במיוחד עבור התערוכה בישראל ומציג את עולמו של דאלי כפי שמעולם לא נראה. התערוכה מוצגת במתחם ארנה בהרצליה המקורה והממוזג עם חניה בשפע, שעה ראשונה חינם

בכל יום חמישי, תערוכת דאלי תיפתח למבקרים עד השעה 23:00 עם סיורים מודרכים (הכלולים במחיר הכרטיס) בשעות 20:30 ו 21:30 . https://www.daliarena.co.il/