שמחה רוטמן
שמחה רוטמןצילום: Sraya Diamant/Flash90

ח"כ שמחה רוטמן סירב הבוקר לגנות את ראש הממשלה נפתלי בנט שהשתתף במהלך השבת בדיוני החפ"ק המשטרתי שהוקם ללכידת המחבלים וטען כי יש לכך ערך גדול.

"קטונתי מלתת תשובה הלכתית", אמר בראיון לרדיו 'קול חי', "אבל כבר ראיתי בעיניים, בזמן הפרעות בלוד, איך באירוע מתגלגל הניהול בחפ"ק יכול להציל חיים ואירוע כזה יכול גם להתגלגל בקלות לקרב יריות ועוד. בסופו של דבר כאשר בזמן אמת יש אירוע מתגלגל צריך לקבל החלטות במהירות ויש לזה ערך גדול", אמר רוטמן.

לאחר מכן התייחס רוטמן ל'מתווה הכותל' שהונח על שולחנו של ראש הממשלה. "אני לא מצליח להבין בכלל את הדרישה של הרפורמים בכל הקשור למתווה הכותל.

"מי שרוצה לבוא ולהתפלל בכותל – יבורך, אבל אנחנו רואים שגם מבחינת מספרים ופרקי זמן מגוחך לבוא ולדבר על החשיבות לייצר מתווה 'שוויוני' וחלוקה 'צודקת' ודברים כאלו כשפרומיל של המבקרים בכותל מעוניינים בדבר הזה.

"ואם המטרה היא להכניס אצבע בעין במקום שקדוש לעם היהודי, אז נגד הדבר הזה צריך לעמוד כחומה בצורה ואין מקום לדיונים ולפשרות".

עוד הוסיף רוטמן: "אנחנו רואים את זה כל פעם סביב התפילות של נשות הפרובוקציה. הרי הכותל הוא גדול ורחב ידיים וכל מי שרוצה לבוא ולהתפלל – יכול, אבל הבעיה מתחילה כשבאים בצורה מאורגנת ומייצרים פרובוקציות".

"אני מקווה שזה לא יעבור", אמר רוטמן לסיום, אך הוסיף: "אין לי הרבה ציפיות מהקואליציה הזו ומבנט – שנתן את ועדת חוקה לגלעד קריב ומתפשר בענייני דת ומדינה".