מאחורי הלהבות: כך פועלים להצלת בנות שנקלעו לקשר עם ערביםארגון להבה

בסרטון חדש של ארגון להבה שיוצא בעיצומו של הקמפיין "אל תתנו להם לכבות את להבה" חושפים בארגון מקרים שטופלו וחלק מדרכי הפעולה ואת המטרה העיקרית - "להקדים הצלה לחילוץ" לעשות הכל שאותה בת לא תגיע לכפר.

היו שותפים בהצלת בנות ישראל

בנצי גופשטיין פותח את הסרטון ושואל: "אם אתקשר ואגיד לכם בואו יש חילוץ, הייתם עוזבים הכל באותו רגע ומזנקים להצלת בת יהודיה, נכון? כי אתם יהודים אחים, ותעשו הכל למען האחיות שלנו. אבל האמת שהחילוץ הוא הקטע הקל…".

נחמה ארנסטוף רכזת הפניות בלהב"ה מסבירה איך הכל מתחיל: "כך זה מתחיל: אמא מתקשרת, אחות, ולפעמים ילד, ומשאירים הודעה תעזרו לנו אנחנו חייבים עזרה. ואני חוזרת, הם בוכים ואני בוכה איתם".

"אבל האמת שזה לא התחיל אז, זה התחיל עוד לפני כן, בעבודה משותפת בסופרמרקט, בשירות לאומי, בבית חולים או בעובד שהביאו הביתה בשביל לחסוך כמה שקלים. אני לוקחת את הפרטים ומעבירה לענת".

ענת גופשטיין ראש מערך הטיפול בארגון להב"ה מביאה דוגמאות מהתקופה האחרונה: "אין דבר יותר קשה מלדבר עם ילד שאמא שלו הכירה ערבי שהביאה לשפץ בבית. לדבר עם בעל שהוא עוד לא יודע שאשתו הכירה מישהו. לשבת ולבכות עם הורים שהבת שלהם ברחה מבית הספר והלכה לערבי ואף אחד לא מחפש אותה. את אף אחד זה לא מעניין.

ואנחנו שם עם עוד יהודים טובים עושים הכל כדי לנער את המערכת ולמצוא את הילדות המסכנות האלה. למצוא את היהלום שמאחורי הרעלה, את הבנות האלה שלא מעניינות אף אחד".

היו שותפים בעבודת הקודש

אמא לילדה שניצלה בזכות להבה מספרת בבכי: "הבת שלי ילדה בסיכון, היא תחת צו של בית משפט. כרגע היא במקום מוגן. היא ברחה משם כמה וכמה פעמים לכפרים ערבים, שם פגעו בה מינית וניצלו אותה. כשפניתי למשטרה, הם פתחו תיק וחפשו אותה... או לא חפשו אותה בעצם. שום טלפון לא הרימו אלי, כלום. שבוע, שבוע וחצי לא מצאנו אותה. ענת עזרה לי למצוא אותה.

לא הייתי ישנה בלילות, ממש. הייתי מרימה טלפון לענת באמצע הלילה, ענת קשה לי, אני בוכה אני חסרת אונים אני לא יודעת מה לעשות, אני לא יודעת איפה הילדה, והיא הייתה פונה לכל מיני אנשים שהיא מכירה ועוזרת לי למצוא אותה. זה יכול לקרות לכל אחד, לכל משפחה, למשפחות הכי הכי טובות. שלא יגידו איפה היו הורים איפה הייתה אמא איפה היה אבא".

ענת מוסיפה: "ואז על כל מקרה אנחנו יושבים וחושבים מה לעשות ואת מי לשלוח. יש לנו אנשים עם ניסיון רב שבכישרון רב מצליחים לשכנע את הבנות לחזור. זה העבודה שלהם, זה עולה הון רב, לא זה לא קל ולפעמים זה מצליח לפעמים לא אבל אנחנו חייבים לנסות.

ואז כשהיא רוצה לצאת אחרי הרבה סבלנות. אנחנו מוציאים אותה. יש לנו את השיטות הטובות ביותר לעשות את זה. זה תכנון ארוך אבל ביצוע קצר של אנשי מקצוע. אבל אז זה רק מתחיל, יש מריבה על הילד. האבא אומר שהוא מוסלמי, אבל הוא יהודי".

היו שותפים בעבודת הקודש

בקטע מצמרר נראה ילד הפוסח בין הסעיפים, שומע קול שופר מחד וזורק בקבוק תבערה מאידך, הכל כדאי להמחיש את הסכנה הגדולה של ילד הגדל בין שני עמים.

עו"ד רוויה נאור מהמחלקה המשפטית של להבה מספרת: "ענת פנתה אליי בסיפור מצמרר ומורכב משפטית, על בחורה שמוכרת לה משנים קודמות מוכרת לרשויות, היא נמצאה מתה בדירתה, כאשר נסיבות המוות אינן ידועות. יומיים לפני המוות שלה, היא חזרה מהכפר כשהיא מוכה וחבולה כולה. לבחרה יש ילד קטין שדיי מוזנח ע"י הרשויות.

כאשר הבחור הערבי שטען שהוא האבא ניסה לקחת אותו בעצם לרשותו, מיד הגשתי בשם הסבא בקשה לבית משפט למינוי אפוטרופוס, וכמובן פניתי למשטרה לבירור נסיבות המוות. לצערי החקירה התנהלה ברשלנות עצומה ואנחנו ממשיכים עד היום בהליכים לברור האמת. כאשר הדבר העיקרי למול עיניי, זה שהילד יגדל בסביבה בטוחה ומוגנת.

מקרה נוסף, דוגמא למה שאני מטפלת זה אמא לילד חצוי שהייתה נשואה וחוותה אלימות קשה אלימות מילולית ונפשית לבסוף היא התגרשה, ולמרות שהילד היה חצוי בין שני עולמות בית המשפט קבע שבעצם בחגים היהודים והמוסלמים הילד יהיה אצל האבא המוסלמי. בעצם טענה שמעלה סימן שאלה מאוד גדול. הגשתי ערער לבית משפט המחוזי, על מנת להפוך את ההחלטה הלא מידתית הזו שהרי טובת הילד היא מעל הכל. לבסוף בית המשפט קיבל את עמדתי ובחגים היהודים ב"ה הוא נשאר אצל אמא שלו.

במקרה נוסף, ילדה בת 16 נפגעה קשות ומוכרת כיום ע"י הרווחה, היא נכנסה להריון. היא נמצאה בסכנת חיים בעקבות התעללות ע"י עובד קופת חולים, פעלתי מול הרווחה ומול בית המשפט על מנת למצוא לה מקום מוגן ומשקם נפשית, בית המשפט קיבל את עמדתי, והיא נכנסה למקום מוגן וכיום מצבה של הנערה השתפר מאוד.

אנחנו מלווים משפטית, נפשית אותה ואת ההורים שלה. ואני באמת רוצה להודות על הזכות לעבוד בעבודה הזו, לקחת חלק בעבודת הקודש הזו".

בנצי גופשטיין מסכם "ואז צריך לדאוג למגורים למשפחות מלוות לאוכל לשינה והכל זה הון רב. אחרי שנים אנחנו עדיין מלווים אותן ועוזרים להן באוכל ובליווי ובסיוע משפטי. והכל עולה הון הון רב. ועכשיו הם רוצים לסגור אותנו, רוצים להכריז עלינו ארגון טרור, לשים אותי בכלא. לסגור את עבודת הקודש. אל תתנו להם לנצח!".

תרמו עכשיו כדי שלא תיפסק עבודת הקודש