חנוכת בית כנסת קבע בעטרת
חנוכת בית כנסת קבע בעטרתצילום: גלעד ארצי

השבוע חגג היישוב עטרת של תנועת ההתיישבות אמנה, אירוע מרגש עם כניסה לבית הכנסת "אהבת ישראל" - בית הכנסת הקבע של היישוב לאחר שנים ארוכות של תפילות במבנה זמני.

בית כנסת נבנה מתרומתה של רחל עזרי לזכר הוריה בניהו ובתיה עזרי ז"ל ובסיוע של המועצה אזורית מטה בנימין ומשרד הבינוי השיכון.

חנוכת בית הכנסת נערכה בהשתתפות רבנים ואישי ציבור: הרב שמואל אליהו, הרב יעקב אריאל, רב היישוב הרב עזריאל אריאל, ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ראש המועצה האזורית מטה בנימין - ישראל גנץ וסגנו רפול אנג'ל, התורמת ובני משפחתה.

במהלך חנוכת בית הכנסת ילדי הגנים של היישוב הקדישו מחרוזת שירים לכבוד התורמת אשר גרמה להתרוממות רוח ולחיבור עצום בין התורמת ליישוב.

התורמת אף אמרה שהיא לא יכלה לחשוב על מקום טוב יותר מאשר עטרת לתרום אליו.

בהמשך הערב חגג היישוב 40 שנה לעטרת במופע מרשים בהפקתם של מיקי וטל רוזנבאום ובהנחיית נחום אבניאל וכלל את מיטב כשרונות בני היישוב הציג את סיפורה של עטרת לאורך השנים ולווה בקטעי קישור ובהופעה מקפיצה של "תזמורת הכלייזמר הישראלית".

הנוער של היישוב כתב והלחין שיר הממחיש את היישוב עטרת ואת האווירה בו ומיקי רוזנבאום הפיק את העיבוד לשיר.

השכונה החדשה שנבנית בימים אלו במעלה ההר, צופה על הנוף של הרי גופנה והשפלה. בשכונה צפויות להיבנות מעל 50 יח"ד בפרויקט של בתי אמנה, ונותרו בתים אחרונים בשלב א' של הפרויקט.

הובלת ספרי התורה לבית הכנסת החדש בעטרת
הובלת ספרי התורה לבית הכנסת החדש בעטרתצילום: גלעד ארצי