בראיון לערוץ 7 מברך חבר הכנסת אופיר סופר מ'הציונות הדתית' את החלטתו של שר הביטחון לקידום רפורמת 'נפש אחת' למען נכי צה"ל ומביע תקווה לשוב פעילות הוועדות בכנסת, מה שיאפשר מעקב של חברי הכנסת אחר התקדמות הרפורמה.

"צריך שינוי ונוביל לשינוי דרמטי יותר, ונעשה זאת במושב הבא של הכנסת", מבטיח סופר בהתייחס לתמורות הנדרשות ביחס לנכי צה"ל.

עוד מתייחס חבר הנסת סופר להחלטה שהתקבלה היום בוועדת הכספים ולפיה ארגון 'עד כאן' לא יקבל הטבת מס על פי בקשתה של חברת הכנסת נזימי ממפלגת העבודה. סופר אומר כי שמע את דבריו של חבר הכנסת ניר אורבך המתייחס לממשלה כממשלת ימין בעוד כאשר זו ההתייחסות לא ניתן לכנות זאת אלא התיישרות על פי עמדות השמאל הרדיקאלי. "כל אמירה אחרת היא צינית. עצם האמירה שמעלה את הנושא על סדר היום של הכנסת חמורה", אומר סופר שאינו מקבל הערכות לפיהן לא מדובר אלא בשריר שהוועדה מפעילה ובעתיד תסיר מעל סדר יומה.

"הממשלה הביאה אותנו לטשטוש מושגים של ציונות", אומר סופר ומזכיר את דבריו של השר לפיד אודות הגדרת המונח אנטישמיות וקושר בין השניים. לדבריו לא רק שזו אינה ממשלת עשר מעלות ימינה, אלא אפילו לא ממשלת מרכז.

מנגד לא מקבל חבר הכנסת סופר את הביקורת שהוטחה כלפי ראש הממשלה, נפתלי בנט, על החלטתו להגיע לחפ"ק החיפושים אחרי המחבלים הנמלטים בשבת. הוא מזכיר כי כמפקד בצה"ל גם הוא מכיר היטב את צרכי הפעילות בשבת למען ביטחון המדינה והדברים אינם בגדר חילול שבת. "חד משמעית, אם אתה חושב שאתה צריך להיות במקום מסוים, קח את הרגליים ותגיע אליו", הוא אומר מתוך גישת ה'כשיש ספק אין ספק', המאפיינת את הפעילות הביטחונית.

לטעמו של חבר הכנסת סופר עיתוי בריחת המחבלים מלמד על זיהוי חולשה במדיניות הממשלה, והתמונה הכללית מלמדת על מצב לא טוב גם בגזרות הצפון והדרום, ובמקביל, אומר סופר, התקשורת שומרת על שתיקה מגויסת מבלי לבקר את הממשלה. שתיקת התקשורת מוזכרת בפיו של סופר גם בהקשר ההחלטה לפתוח את שנת הלימודים בזמנה על אף גל הקורונה הנוכחי. לדבריו איחור בפתיחת שנת הלימודים היה מאפשר פתיחה בטוחה יותר וחגים בטוחים יותר, אך התקשורת אינה מעלה את הנושא אפילו לדיון. "הם מאתרגים ובלבד שהממשלה הזו תצליח".

על הביקורת המוטחת כלפי ממשלות העבר בהתייחס לתנאים הנוחים בהם מוחזקים מחבלים כלואים, אומר סופר כי אכן בקדנציות בהן הייתה מפלגתו שותפה היעד היה למשוך את הממשלה ימינה והביקורת נאמרה גם על הסוגיה הזו. "עסקתי בזה עוד כמזכ"ל האיחוד הלאומי ומאוחר יותר עסקו בזה כולם. לפני כחודש שלחתי מכתב ליועמ"ש על העברת הכספים למחבלים דרך בנק הדואר באישור הייעוץ המשפטי של שב"ס ועדיין לא קיבלתי תשובה מהיועץ המשפטי. ברור שיש דברים שצריך לשנות ואחד מהם הוא התנאים שבהם מוחזקים מחבלים שרצחו אזרחים, ילדים ותינוקות בישראל".

סופר מדגיש כי למנהיגות יש תפקיד לשמוע את האזהרות הביטחוניות אך גם לקבוע את הערכיות שמהווה חלק מהחזון של מדינת ישראל, "יש דברים שהתפקיד של המערכת הביטחונית הוא להתיישר", אומר סופר בהתייחס לחשש העולה ולפיו שינוי תנאי מאסרם של המחבלים יניב הסלמה ביטחונית.