איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: שלו שלום - TPS

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר זועם על יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברים אותם הגדיר "תמיכה בטרור נגד יהודים".

"אם שישה אסירים הצליחו לפרוץ את הכלא הצר והצפוף, אז מיליונים מהעם הפלסטיני יכולים לעצור את הכיבוש- כך שהאנשים ישוחררו והאסירים ישוחררו", כתב עודה.

בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, שלח מכתב לעו"ד אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, וביקש לחקור את עודה על תמיכתו בטרור ודברי ההסתה.

"דבריו של עודה, המהווים תמיכה בטרור והסתה, אינם נאמרים בחלל ריק. חברי מפלגתו יצאו בזה אחר זה לתמוך במעשיהם הנפשעים של המחבלים הנמלטים וכדוגמה הביא את הפרסום של חבר הכנסת עופר כסיף: 'אסירי הכיבוש הם אסירים פוליטיים אשר רק בשל זהותם הלאומית ומטרתם להשתחרר מהכיבוש נשפטים ונכלאים באופן מפלה ומתעמר. תמיד נתמוך במטרתם ובמטרת עמם לשחרור לאומי מהכיבוש. תמיד נתנגד לפגיעה בחפים מפשע'. וכן פרסום חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן: 'המתקפות האכזריות באות כנקמה למכה שספגה היהירות של הכיבוש- של שב"ס, שב"כ ומערכת הביטחון, לאחר ששישה אסירים הצליחו לברוח מכלא שטה (גלבוע)'", הוסיף בן גביר.

בסיום מכתבו הזהיר כי "מדינת ישראל מצויה במלחמה מתמשכת מול הטרור הרצחני. התבטאויות כאלו של חברי כנסת הינן רוח גבית לטרור ומהוות לכאורה עבירה חמורה של תמיכה בטרור, הסתה. גם לחופש ביטוי יש קו אדום. תמיכה באויב היא ירי בגבה של המדינה. לאמירות החמורות עלולות להיות ואף ישנן השלכת מעשיות. גורמי הביטחון השונים של מדינת ישראל סבורים כי בריחת האסירים עלולה להפיח רוח חדשה בקרב ארגוני הטרור בגדה ובעזה. ואכן, בימים האחרונים פורסם על התפרעויות קשות של אסירים ביטחוניים לרבת שריפת תאים בבתי הכלא השונים".

הוא קרא ליועמ"ש לפתוח מיידית בחקירה ביחס להתנהלות ח"כ איימן עודה ולמצות עימו את הדין.

בן גביר אמר כי "תומכי טרור יושבים בכנסת ישראל ומרגישים שיש להם את הכח להסית ולתמוך בטרור והמחבלים מקבלים מהם רוח גבית. מקומו של איימן עודה וחבריו בכלא ולא בכנסת ישראל, אמשיך להיאבק שהביזיון הזה ייפסק".