ח"כ עידית סילמן
ח"כ עידית סילמןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

פרסום ראשון: יו"ר ועדת הבריאות ויו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן פנתה לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון וביקשה ממנה לפעול כדי להגדיל את המכסות ללימודי מקצועות הרפואה בישראל.

"לאור משבר הקורונה שמלווה אותנו כבר למעלה משנה וחצי, ולצערנו עתיד ללוות אותנו תקופה נוספת, מסיורים בשטח שקיימתי בבתי חולים, במסגרות בריאות בקהילה, בבתי חולים שיקומיים, ובפגישות עם גורמים שונים שעוסקים ביומיום בבריאות הציבור במדינת ישראל, עולה כי מערכת הבריאות נמצאת כיום במצוקה קשה מאוד של כוח אדם, דבר המשליך באופן ישיר על זמינות הטיפול הרפואי ואיכותו בכלל מקצועות הרפואה במערכת הבריאות", כתבה סילמן לשרת החינוך.

לדבריה, "המצב הנוכחי בו חולים ואף חולים קשה, נאלצים להמתין זמן רב של ימים ואף שבועות ארוכים כדי לקבל טיפול רפואי קריטי - אינו יכול להמשיך ואיננו יכולים להסכים למצב קיצוני זה".

סילמן כותבת עוד לשאשא ביטון: "אשר על כן אבקשך למצוא את הדרך להגדלת מספר מכסות הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ללימודי רפואה, סיעוד והמקצועות הפרא–רפואיים: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת והפיזיותרפיה, כבר לשנת הלימודים האקדמית תשפ"ב, ולאפשר בכך קליטה של עוד מאות סטודנטים שמעוניינים ללמוד ועומדים בקריטריונים האקדמיים, אך בגלל חוסר מכסות -המוסדות אינם יכולים לקלוט אותם".

"אנו חייבים להגדיל את מספר הלומדים לתואר ראשון והן את מסלולי ההסבה לאקדמאים במקצועות אלו, על מנת לתת שירות טוב לאזרחי מדינת ישראל. היכולת שלנו להעניק את המענה הנדרש תלויה בהגדלה משמעותית של מספר הלומדים בכל מקצועות הבריאות שאנו חסרים בהם. נושא זה נמצא בעדיפות עליונה מבחינתי ואודה לך על עזרתך והתגייסותך יחד עם כל צוות המל"ג והות"ת לקידום הנושא. אני נכונה לסייע בקידום נושא זה ככל שאתבקש ועתידה גם לקיים דיון על כך בוועדת הבריאות", סיכמה יו"ר הקואליציה.