חטיבת מילואים מרחבית חדשה בצה״ל
חטיבת מילואים מרחבית חדשה בצה״לצילום: דובר צה"ל

חטיבה חדשה בצה״ל - חטיבת החרמון (810), החלה היום את פעילותה כחטיבה מרחבית במילואים.

הקמתה מחדש של החטיבה היא חלק מהתאמת המענה למציאות המשתנה בגבול הצפוני. החטיבה תגן על מרחב החרמון ותתמחה בלחימה ההררית.

בחודשים האחרונים הוקמו בגזרה הצפונית גדודים חדשים שמורכבים מיוצאי גדס"ר גולני וצנחנים ונוצרו מבנה וארגון חדשים. עם הקמת מסגרות נוספות ביחידת האלפינסטים, הוקמה מפקדת חטיבה מרחבית חדשה והחטיבה הותאמה לפעילות בסביבה הררית.

טקס הקמת החטיבה נערך היום (א׳), במחנה ערער, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם ובהשתתפות מפקד אוגדה 210, תת-אלוף רומן גופמן, מפקדים, חיילים, ראשי רשויות, משפחות ומוזמנים נוספים. כמפקד החטיבה מונה אלוף-משנה אבינועם אמונה והוא מחליף את אלוף-משנה (מיל׳) אורן כהן, שפיקד על חטיבת המילואים בשלוש השנים האחרונות.

מפקד אוגדה 210, תת-אלוף רומן גופמן אמר "מרחב ההרים אשר במרכזו החרמון, מהווה סמל הריבונות הישראלית בגבולנו הצפוני. מעמד זה, הוא ציון דרך משמעותי בבניין הכוח ובקידום המוכנות לאתגרים שבדרך. הציפייה היא: להגיע מהר, חרף התלאות, ולהיערך להגנה, להגן בנחישות על כל כיפה, לתפקד בעצמאות גם במצבי נתק, להתקדם ולהילחם בשיפועים חדים, להפעיל אמצעי לחימה ומערכי סיוע לנוכח מזג האוויר ותנאי סביבה ייחודיים. מפקדים ולוחמים, אתם מקבלים היום, באופן רשמי את האחריות על ההר, הר החרמון אשר מהווה נכס אסטרטגי לאומי, המחבר בין שתי החזיתות מחד ובין שתי האוגדות מאידך".

מפקד מרכז שליטה (810) היוצא, אלוף-משנה (במיל') אורן כהן הוסיף "לא ניתן לעמוד כאן בחרמון בלי להזכיר שאנו עומדים בשטח שבו לוחמים רבים איבדו את חייהם כדי שנוכל לעמוד כאן היום, ההר שהפך יותר מכל לאחד מסמלי המלחמה, מלחמת יום הכיפורים. בנימה אישית, לפני כשלוש שנים השתחררתי משירות בצה"ל לאחר 25 שנים כלוחם והתלבטתי איך להמשיך במילואים. לראות אתכם מפקדים ולוחמים מגיעים למילואים, עולים על מדים, חותמים על ציוד ונשק, מתאמנים יום ולילה ומטפסים את החרמון האימתני, זה הדבר שהשאיר אותי ומרגש אותי".

מפקד החטיבה המרחבית "חרמון" (810) הנכנס, אלוף-משנה אבינועם אמונה אמר, "אני מקבל עליי את הפיקוד על החטיבה תוך תחושת שליחות עמוקה וחרדת קודש על האחריות הגדולה המונחת על כתפיי. אנו גדושים רוח נכונה ואיתנה ונכונים להקרבה. נעמוד על המשמר כי בחבל הארץ הזה אין בילתנו עוד".