משתתפי עצרת האמהות
משתתפי עצרת האמהותצילום: דוברות

מאות אמהות צעדו היום (ראשון) בצעדת האמהות מצומת עד הלום ועד יד מרדכי, במחאה על נהלי הפתיחה באש. את הצעדה יזמה צופיה נהון יחד עם אמהות לוחמים, והארגונים אם תרצו, תורת לחימה ועוד.

ביד מרדכי נערכה עצרת מרכזית בה נשאה דברים ניצה שמואלי, אמו של בראל הי"ד. "הבן שלי נרצח. היום הוא תמונה. הרמטכ"ל הגיע אלינו הביתה וביקש ממני אל תגידי שבראל נרצח. תגידי שהוא נהרג בפעילות מבצעית. ואני אומרת הבן שלי נרצח. המח"ט היה אמור להפעיל שיקול דעת בריא. אבל טעה. אחרי יומיים הוא כבר קיבל קידום. הבן שלי לא נהרג בפיגוע. הוא נרצח".

צופיה נהון, יוזמת הצעדה הוסיפה, "אנו דורשות מהרמטכ''ל: שנה מיד את הוראות הפתיחה באש. אפשר לכל חייל לפתוח באש נגד מחבל בלי לחכות לאישור, בלי להיות כפוף למשפטנים או למח''טים. שדה הקרב הוא אכזרי ומוטב שיבכו אלף אימהות מחבלים ולא תבכה עוד אמא ישראלית אחת''.

שושי, אם לחמישה לוחמים, דיברה גם כן. "אדוני הרמטכ"ל, אנחנו האמא השלישית עליה דיברת בנאומך. אנחנו עומדות כאן עם ההתחייבות שלקחנו על עצמנו להביא חיים לעולם. אני דורשת ממך אדוני הרמטכ"ל לעמוד בהתחייבות שלך, אל תפקיר את בנינו בידי בני עוולה חסרי צלם אנוש. אין כאן אמא ששולחת את בניה להיות שאהידים כמן האמהות מעבר לגדר. אל תשלחו את הבנים שלנו להיות שאהידים. תנו להם לנצח".

שי רוזנגרטן רכז פעילים בתנועת אם תרצו, סיכם: "אנחנו דורשים להפוך את המשוואה הבלתי מוסרית. קודם כל אזרחי ישראל ולוחמי צה"ל, ורק אחר כך אזרחי האויב. מפה אנחנו מתחייבים להמשיך ולצעוד צעד אחר צעד עד שנהלי הפתיחה באש ישונו".