"מאגר צילומי החיים היהודיים" של "חכמת נשים"
"מאגר צילומי החיים היהודיים" של "חכמת נשים"צילום: Laura Ben David

עמותת "חכמת נשים" הניצבת בחזית המאבק בהדרת נשים בחברה הדתית והחרדית מקימה בימים האלה מאגר תמונות הראשון מסוגו של נשים ומשפחות דתיות וחרדיות.

ב"חכמת נשים" מאמינים שהקמת מאגר תמונות איכותיות תתרום להגברת השימוש בתמונות של נשים ומשפחות דתיות ובכך תגרום לצמצום הדרת נשים מהמרחב הציבורי בישראל.

עשרות נשים חרדיות ודתיות ובני משפחותיהן השתתפו בשבועות האחרונים בסדרת צילומים שהתקיימו בישראל ובארה"ב. כל משתתפי הפרויקט - מתנדבות ומתנדבים.

"מאגר צילומי החיים היהודיים" של "חכמת נשים" יורכב מצילומים המציגים נשים ומשפחות שומרות מצוות ויאוחסן באתר של הארגון. הצילומים יהיו זמינים להורדה בתשלום או בדמי מנוי לארגונים יהודיים, עסקים, כלי תקשורת ומפרסמים.

לדבריהם של יוזמי הפרויקט, "הצנזורה על תמונת נשים בידי פלגים קיצוניים בקהילות חרדיות ודתיות נעשתה נרחבת כשעוד ועוד מוסדות נכנעים למנהג קיצוני להימנע מייצוג נשים בפרסומים שלהם. המחיקה הזו פוגעת לא רק בנשים אלא גם בגברים, במשפחות ובקהילה כולה".

"הדרת נשים מהשיח גורמת לכך שצרכיהן אינם נשמעים הנמנעת מהן האפשרות לתרום באופן אקטיבי לעתיד החברה הישראלית. חמור מכך, הדרת נשים בחברה החרדית והדתית פוגעת בבריאותן ומסכנת את חייהן", אומרים היוזמים.

שושנה קיטס ג'סקול, פעילה המובילה את פרויקט המאגר, אמרה: "הדרת נשים גורמת נזק רב לא רק להן אלא לחברה כולה. היא פוגעת בבריאות הנשים, מעמדן הכלכלי, תדמיתן של הנשים ובמקומן בתוך החיים היהודיים. הדרת נשים מהשיח וקביעת המדיניות גורמת לכך שצרכיהן של נשים אינם נענים. החלטנו להילחם התופעה על ידי הקמת המאגר שיחזיר את הנשים הדתיות לתמונה".