תלמידי ישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים, יחד עם ראש הישיבה הרב יצחק שילת, עלו היום (שני) להר הבית במסגרת העלייה המסורתית להר הבית בעשרת ימי תשובה.

בהר הבית התפללו התלמידים לחתימה טובה, ושמעו שיעורי הכנה ליום הכיפורים. אחרי התפילה סיפר הרב שילת על ההתקדמות החיובית המשמעותית של הר הבית בשנים האחרונות, בעוד שבעבר השוטרים "הגבילו וכל הזמן דחקו בנו, תצאו, תגמרו, תלכו".

בנוסף, הרב שילת סיפר בהר הבית על חשיבות עבודת הכהן הגדול בקודש הקודשים ביום הכיפורים. "כל יום אנחנו אומרים בתפילה 'רצה השם אלוקינו בעמך ישראל ולתפילתם שעה והשב את העבודה לדביר ביתך'. מה זה דביר ביתך? הבית זה הבית. ומה זה הדביר של הבית? קודש הקודשים", אמר.

"כלומר, כל השנה אנחנו מתפללים על החזרת העבודה לדביר בנוסף ל'אישי ישראל'. שמכל עבודת בית המקדש הדבר הכי מרכזי והכי חשוב, זה הפעם אחת בשנה שהכהן הגדול נכנס לקודש הקודשים. כל הקורבנות הם כאילו תפלים לעבודה של קודש הקודשים", הוסיף. "לעמוד כאן ולנסות לדמיין את זה שבעוד שלושה ימים הכהן הגדול עומד פה ואומר 'אנא השם' ושומעים את קולו למרחוק. זה נורא מרטיט".

מינהלת הר הבית מדווחת כי בהר הבית מתחילת עשרת ימי תשובה חל גידול משמעותי במספר היהודים העולים להר הבית מתחילת עשרת ימי תשובה.