סוס מנצח
סוס מנצחצילום: יחצ קולנוע לב

כשסרט מבוסס על מקרה וסיפור אמיתי, יש לו נופך מיוחד משלו. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר בבעל חיים ואישה שכל אחד מהם רוצה לנצח ובכל מקרה, ותקבלו סרט מושלם. חביב, כן ואמיתי, רגשי עם הרבה סמפטיה לכל העוסקים במלאה. כן. דבר אחד יש לומר. הסרט הוא אנגלי וכזה הוא גם הקצב שלו. לפחות בהתחלה. ממש כמו הסוס. תחילה הוא בפיגור אבל בסוף הכל משתנה.

הסרט מביא את סיפורה של ג'ן, מלצרית בעיירה אירית מנומנמת, המבלה את ימיה בהגשת משקאות לקהילת הפועלים המקומית, בניהול חיי משפחה משועממים, ובייאוש כללי.

מפגש אקראי עם לקוח יהיר, בעלים של סוסי מירוץ שירד מגדולתו, מעניק לה השראה לצאת לדרך חדשה – והיא מחליטה לגדל ולטפח סוס מירוץ בעצמה. העיסוק החדש לא זול ולא פשוט, וג'ן תצטרך לגייס את כל העיירה לחלום החדש שלה, וביחד להמר על מה שהיא מקווה כי יתגלה כסוס מנצח…Dream Horse בלשון המקומית.

"סוס מנצח", המבוסס כאמור על סיפור אמיתי, הוא דרמה קומית מרגשת על תקווה, על חלומות, ועל איך שלעולם לא מאוחר מדי להגשים אותם ולמצוא משמעות בחיים. בכיכובם של דמיאן לואיס ("הומלנד") וטוני קולט האהובה ("בנעליה", "רצח כתוב היטב"), "סוס מנצח" הוא סיפור מעורר השראה, מהנה ומלא לב על אנשים פשוטים שמחליטים לעשות משהו מאוד יוצא דופן.

לאורך כל 113 הדקות ( אמרנו קצת ארוכות..), הנאה מושלמת. גם נקי, גם מהנה, גם מותח ובעיקר אנשים עם לב זהב.