ח"כ יום טוב כלפון מימינה השתתף היום (שני) בדיון שביקש לעסוק בחקיקה חוק יסוד: השיוויון, שמתיימר להוות את תשובת הנגד של מפלגות השמאל לחוק הלאום ולא אהב את הדברים ששמע.

"יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב הזמין דיון שהפתיע אותי בעניין הצעה לעגן בחקיקת יסוד את עיקרון השיוויון - נושא שהוא שנוי במחלוקת במשך שנים רבות", מספר כלפון לערוץ 7.

לדבריו, "החקיקה של הנושא כחוק יסוד אינה מקובלת עלי כחבר כנסת ועל מפלגתי ימינה והוא גם מנוגד להסכמים הקואליציוניים עליהם אנחנו חתומים הקובעים שתיקונים בחקיקת יסוד ייעשו אך ורק בהסכמת כל הקואליציה".

כלפון שתהה כיצד מתקיים דיון מסוג זה נענה שמדובר בשיח בלבד ולא בקידום חקיקה. "ח"כ קריב הסביר שמדובר בדיון עקרוני שאני הייתי מגדיר תיאורטי בלבד. כל עוד ימינה בקואליציה לא יכניסו בדלת האחורית במסגרת השיוויון האזרחי שכולנו מסכימים עליו, שיוויון לאומי שבעצם יפגע בזהותה היהודית של מדינת ישראל".

"המנגינה ששמענו בדיון היא כזו שחותרת להחלשת חוק הלאום שעבר בכנסת הקודמת ומנסה להכניס בדלת האחורית מדינת כל אזרחיה תוך החלשת האופי היהודי של ישראל. אני עמדתי והבהרתי בתוך הוועדה כחבר קואליציה שאנחנו לא ניתן לפגוע באופי של המדינה, כי יש ליהודים רק מדינת לאום אחת ואסור לפגוע בה מתוך ניצול של עניין השיוויון", הוא מוסיף.

כלפון השתתף אמש בסליחות במערת המכפלה אחרי שקבוצה של יהודים לא הוכנסה למקום בגלל שנשאה דגלי ישראל. "הקפדתי להגיע עם דגל ישראל לאחר שקבוצה של עולים מצרפת הורחקה בגלל שהניפה דגל ישראל. צריך להבין שמדובר במקום שלנו, מקום שחשוב לנו ולנו מותר להתפלל שם ולהניף שם את הדגל שלנו".

הוא גם ניצל את מעמדו כדי לאפשר למשפחה שהגיעה במיוחד לתפילה לרפואת אביהם לאחר שנסגרו שערי המערה, להיכנס אליה. "היתה משפחה שבאה במיוחד מאלקנה להתפלל לרפואת האב שחולה בסרטן ולכן ביקשתי לפתוח עבורנו במיוחד את המערה. נכנסנו למערה כולל לאולם יצחק ואיחלתי לאותו אב שאשתתף בסעודת ההודיה של בעז"ה כשיבריא".