אוהדי בית"ר. השחקן המנצח
אוהדי בית"ר. השחקן המנצחצילום: פלאש 90

חזרה בזמן. אחרי שבוע קשה עם הודעתו של הבעלים משה חוגג על כוונתו לעזוב את המועדון וההשלכות הכלכליות של צעד פזיז זה שהגיע בעקבות חרם של האוהדים הירושלמים הרבים נגדו, הערב (שני) בית"ר ירושלים חזרה לעצמה בדיוק בזמן כשהביסה את היריבה העירונית המרה הפועל בתוצאה 3:0 בדרבי הראשון של ירושלים מזה 21 שנים.

בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו בדרבי במסגרת ליגת העל בכדורגל, היה זה באפריל 2000 אז נפרדו השתיים בתיקו 1:1. הערב, אל מול יותר מ-20,000 אוהדים צהובים ואדומים, המאזן כמו העיר המשיך להיות בשליטת הצהובים-שחורים כשאלה עם ניצחון מספר 24 לעומת 12 בלבד של העולה החדשה האדומה הפועל י-ם.

הפועל, העולה החדשה לליגת העל, ניצחה אמנם בדרבי הראשון של עונת 2021/22, כשהיה זה בחודש יולי במסגרת גביע הטוטו עם ניצחון 1:0 קטן. אבל בליגה היא לא הצליחה לנצח את הבית"רים מאז מאי 1991, עונה בסופה בית"ר ירדה לליגה השניה. כאמור הערב ירושלים נותרה בידיים של בית"ר.

אולי זו גם תחושת האנדרדרוג איתה הם הגיעו, אולי זה גם הרצון לשים את כל הרעש כתוצאה מהחלטותיו התמוהות של הבעלים משה חוגג בצד, אבל הקהל הירושלמי שהגיעו בהמוניהם הם אלו שעשו את ההבדל בין בית"ר של תחילת העונה לבית"ר שנראתה הערב על כר הדשא באצטדיון טדי, מה שהיה יותר מכל הוכחה חותכת למשה חוגג ולכל מי שירצה לקנות את בית"ר בקרוב: בית"ר ירושלים זה קודם כל הקהל.

החגיגה הירושלמית החלה למעשה מפתיחת המשחק, כאשר בדקה ה-20 גם הגיע הגול המיוחל והראשון שלה העונה בליגת העל, כשתמיר עדי סיים בנגיעה אחת לאחר בישול נהדר של מקסים גרצ'קין והעלה את בית"ר ליתרון מוצדק שהקפיץ את הר הגעש בטדי.

בדקה ה-56 שיתוף פעולה נהדר של שני הזרים של בית"ר, ג'אסי ובואצ'י הסתיים בשער בכורה של האחרון במדים הצהובים, ונדמה היה כי השניים עושים כל מה שהם רוצים על כר הדשא יחד עם הזר השלישי מרקו ינקוביץ'.

לא עברו 11 דקות ולחגיגת השערים הצטרף גם הבלם הצעיר של בית"ר, שחקן הבית, דור חוג'ה שניצל טעות בהגנת הפועל כדי לדחוק מקרוב את השלישי של בית"ר.

הפועל שלא כבשה במחזור הפתיחה, ממשיכה לא למצוא את הרשת מה שמצטרף אל שני המחזורים האחרונים שלה בפעם הקודמת ששיחקה בליגת העל, לפני 21 שנים.

בית"ר משיגה ניצחון ראשון העונה בליגת העל עם תבוסה שמנחילה ליריבה העירונית בדרבי הראשון של העיר במסגרת ליגת העל מזה 21 שנים ומאריכה את רצף הניצחונות שלהם על יריבתם העירונית בדרבי לעשרה במשחק ששבר שיא צופים בכל משחקי הדרבי הירושלמי אי פעם.

האם זה יגרום למשה חוגג לחזור בו מעזיבה או שאולי דווקא זה יותר מכל צריך להעיד על כך שטעה בדרך ולטובת שני הצדדים עדיפה הפרידה. כך או כך, ירושלים של בית"ר.