איש הפנתרים השחורים והפעיל החברתי רפאל אוחיון מוכן לתת הזדמנות לממשלת בנט-לפיד אך יש לו ציפיות ממנה.

"זו ממשלת שינוי שמקווה לחולל את השינוי המיוחל למען כלל הציבור בישראל. בינתיים הם מכהנים תקופה קצרה ואתן להם קרדיט, כי אי אפשר לשפוט על פי התקופה הזו", הוא אומר בראיון לערוץ 7.

"הממשלה הזו צריכה להשכיל ולשנות דברים - וקודם כל מלמעלה. לשנות את המצב הזה שראש ממשלה מכהן יותר מ-8 שנים, כדי שכוח לא ישחית. אני תקווה שהשינוי הזה יתחולל, כי הממשלה הזו מתפקדת כבר כמה חודשים, השמיים לא נפלו ורואים שאפשר גם אחרת", מוסיף אוחיון.

לממשלה הוא קורא לפעול לתיקון עוולות חברתיות מתוך ראייה רחבה ולא כלפי מגזר כזה או אחר. "צריך לתקן את הקפיטליזם החזירי שניהל הליכוד במשך שנים. אנחנו חיים במבנה פרדוקסלי שבו האנשים שצריכים להצביע לסוציאליזם מצביעים לקפיטליזם והקפיטליסטים שנהנים מכל הטוב שבמדינה מבציעים לסוציאליזם. אם הממשלה רוצה לייצר שינוי היא צריכה לייצר תכניות לחומש ולעשור לכל הנושאים הנוגעים לחברה - חינוך, בריאות, רווחה".

"יש עסקנים כמו ש"ס, לצערי הרב, שנמצאת מ-1984 בשלטון ומחלקת תקציבים על בסיס מגזרי. אנחנו הפנתרים תבענו את חלוקת התקציב באופן שיוויוני ולא יעלה על הדעת שנחלק אותו על בסיס מגזרי. כמו שהממשלה החליטה באומץ רב להקצות לערבים 56 מיליארד שקלים, אנחנו מצפים שיקצו סכומים גדולים לחוליות המוחלשות ובעיקר לפריפריה ולשכונות, כדי לקדם את הנושא החברתי שהוא הבוער ביותר בחברה הישראלית", מסביר אוחיון את גישתו.

לדבריו, המדינה חייבת לייצר שיוויון הזדמנויות מלא לכל אדם. "כיוצא הפנתרים, אני לא מבין איך הפכנו את העיקר לטפל. זה שנולדתי במרוקו או שאדם אחר נולד בפולין - מה זה אומר עליו? מקבלי ההחלטות מתנהלים כמו זיקית. אם אנחנו נאבקנו מתוך בטן כואבת, היום המעמדות הכלכליים השתנו - ומה שקובע זה כסף. לא יעלה על הדעת שמי שאין להם, לא יקבלו הזדמנות שיוויונית. השאלה היא האם מהשכונות ומעיירות הפיתוח יגיעו ל-8200? יגיעו להיות הרופאים והטייסים של העתיד? כרגע אין שיוויון בחברה שלנו".

אוחיון מתייחס להשפעת הפנתרים לאורך השנים. "יש מדינת ישראל לפני הפנתרים השחורים ויש זו שאחריהם. אם לא היתה מלחמת יום הכיפורים, הפנתרים היו משנים את הפאזה של מדינת ישראל. העובדה היא שצ'ארלי ביטון כיהן כ-15 שנים כח"כ, סעדיה מרציאנו ז"ל כיהן כח"כ. אפשר להגיד שאם לא היה החיבור של המנהיגות שלנו עם אנשי השמאל היה קשה לחולל את השינוי. זה לא אותו שינוי שהחברה עברה ב-2011 שהשבעים טענו ליוקר המחיה. הם פעלו מתוך אופורטוניזם לשמו. זה לא מה שאנחנו עושים".