הפוסט של הפורום החילוני
הפוסט של הפורום החילוניצילום: פייסבוק

ארגון השמאל "הפורום החילוני", אשר נאבק ב"הדתה" לטעמו במערכת החינוך ובצה"ל, הובך ברשתות החברתיות בעקבות פוסט תמוה, בו התלונן כי בחומר הנלמד בבתי הספר בישראל מוזכרים מנהגי היום הקדוש כמו התענית והתפילות בבתי הכנסת, אך "מקופח" ה"מנהג" החילוני לרכב על אופניים במהלך היום:

בפוסט נכתב: "ההדתה מתחילה בכיתה א', כאשר המנהג העיקרי של ילדים כמו רכיבה על אופניים - לא קיים". התלמידים קיבלו דף עבודה ובו, כביכול, המנהגים של יום הכיפורים: תפילות, צום וכו'. "דווקא המנהג האמיתי של הילדים עצמם - המנהג החילוני והנפוץ של רכיבה על אופניים ביום הכיפורים - לא מופיע בדף העבודה הזה או בספרי הלימוד של הילדים, וזה לא מקרי''.

לטענת הפורום החילוני, ''מערכת החינוך רוצה לכפות על הילדים 'מסורת' יהודית מסוג מאוד מסוים, כלומר לכפות עליהם זהות דתית. המסר שילד חילוני מקבל מדף עבודה כזה הוא שהוא והמשפחה שלו לא בסדר, שאם הם לא צמים או מתפללים, הם לא עושים את מה שהם אמורים לעשות. תודה לאבא העירני ששלח לנו את דף העבודה".

סגנית נשיא התאחדות התעשיינים וחברת הכנסת לשעבר (עבודה) עו"ד איילת נחמיאס ורבין הגיבה לארגון: "צר לי, כן צר לי פורום חילוני יקר יש גבול. כאדם חילוני שצמה, שילדיי גם מצטרפים לבית הכנסת וגם רוכבים, אני ממש ממש ממש לא מעוניינת בדרישה ההזויה לכלול רכיבה על אופניים כמנהג יום הכיפורים ובטח לא חושבת שזו הדתה לא לציין את זה כמנהג. לפעמים אפשר לנוח, נסו זאת."

בארגון תורת לחימה, אשר פועל לבלום את השפעת הארגון הקיצוני על צה"ל הגיבו: "הנה כי כן, זהו אותו פורום מטורלל שדורש בימים אלו מהרמטכ"ל אביב כוכבי להכניס מזון טרף לבסיסי צה"ל. זהו אותו ארגון קיצון אשר עובד כתף אל כתף עם ארגון 'עדאללה' אשר נלחם בצלפי צה"ל בגבול עזה. כיום ברור לכולם שמדובר בארגון החלנה קיצוני, שלא מייצג פרומיל מהציבור החילוני בישראל השמח בזהותו היהודית העמוקה, הן בצבא והן במערכות מדינת ישראל השונות. גורמי הצבא צריכים לנתק ממנו מגע, ויפה שעה אחת קודם."