יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז (סיעת הציונות הדתית) התארח באולפן ערוץ 7 והתייחס בפתח דבריו לאמירתו של השר יועז הנדל לפיה לא ישב עם ח"כ איתמר בן גביר בממשלה אחת, אך אין לו בעיה בישיבה עם רע"מ.

"זה רק מעיד לאן התדרדרה הממשלה. עם איתמר בן גביר שרוצה את טובת עם ישראל וחיילי ישראל יועז הנדל לא מוכן לשבת. לעומת זאת עם ואליד טאהא ועם מנסור עבאס שהם בהגדרה תומכי טרור מכיוון שהם הולכים לנחם משפחות מחבלים הוא כן יכול לשבת בממשלה", אומר מעוז.

הוא מציין כי "מנסור עבאס ממשיך לרצות להקים פה את האומה האסלאמית ושתהיה פה מדינה פלסטינית על חשבון היהודים. האמירה של השר הנדל מבהירה את ההתדרדרות".

מעוז התבקש להתייחס גם לאמירתה של השרה שקד לפיה ראש הממשלה נפתלי בנט לא ייפגש עם אבו מאזן ואין מגעים מדיניים עם הפלסטינים. "כשלשכת ראש הממשלה מכחישה משהו, זה בדיוק מה שקורה מתחת לפני השטח. הם מכחישים שיש מגעים עם הפלסטינים, אז בנט לא ייפגש עם אבו מאזן כפי שאמרה שקד אך הוא שלח את השר הבכיר בני גנץ - במקרה מיד אחרי שחזר מוושינגטון - להיפגש עם אבו מאזן. מתנהל משא ומתן מתחת לפני השטח ואנחנו עוד נראה את התוצאות".

מעוז תוקף את רפורמות הכשרות והגיור. "ליברמן וכהנא רוצים לפגוע באופן מפורש בכוחה של הרבנות הראשית. אם כהנא רוצה להביא את מהפכת הכשרות לדיון אמיתי, שלא יעלה אותה בחוק ההסדרים, כי אין לה שום קשר לשם. אני גם מכין עתירה לבג"ץ בנושא".

לציבור הציוני-דתי הוא קורא לערוך חשבון נפש. "כולנו מתקרבים ליום הכיפורים. עם ישראל צריך לעשות חשבון נפש וגם הציבור שלנו ומנהיגיו הרוחניים והפוליטיים זקוקים לחשבון נפש. לשאול איך גידלנו בתוכנו תשע שנים מנהיגים כמו בנט ושקד שהקימו בסוף ממשלה נוראית שלא פועלת למען העם וזהותה היהודית של המדינה".

לסיום מעוז מתייחס לשאלה האם הוא עצמו לא מתחרט על כך שמפלגתו לא תמכה באפשרות של הקמת ממשלה בהסתייעות כזו או אחרת ברע"מ. "תמכתי בהקמת ממשלה עם הימנעות של רע"מ מבחוץ שהיו בה 59 ח"כים ואז היו מצטרפים עוד 2-3 ממפלגות אחרות. מי שהתנגד למהלך הזה ממפלגתי אני מניח שיערוך, בדיוק כפי שאעשה אני, חשבון נפש על מעשיו".