כיכר דיזנגוף
כיכר דיזנגוףצילום: עמיחי זעירא

תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב הוא אחד האירועים הכי עוצמתיים שיש במדינת ישראל.

השנה השיא היה בתפילת הנעילה, אליה הגיעו אלפים של יהודים מכל הזרמים והסגנונות. היה משהו שאיחד את כולם - הקב"ה.

ביום יום זה נראה כלפי חוץ שאנשים רחוקים מה' בגלל המראה החיצוני או המעשים שלהם, אבל בפנים, יש עריגה לה', יש רצון להתחבר למסורת.

הם רוצים לפגוש תפילה כהלכה, כמו שהתפללו כל השנים, בלי אפקטים מיוחדים, המסורת הישנה והאהובה מרגשת מצד עצמה.

מה זה דורש מאיתנו, להאמין בעם ישראל, להאמין בקודש שיש בכל אחד והדבר השני- לאפשר לו להגיע, ליצור פלטפורמה שהוא ירגיש בנוח איתה.

לכתחילה עדיף להתפלל בבית הכנסת וזו השאיפה, אך הקב"ה יצר מגיפה שלא מאפשרת לכל היהודים להתפלל בבית הכנסת אלא בחוץ, המחיצות נפלו, המניינים בחוץ יכולים לאפשר ליהודים להגיע להתפלל יחד אתכם בלי להרגיש "איום" ממרחב בית הכנסת הדתי. כולנו חדשים במתחם הזה ומתפללים יחד באהבה בלי מחיצות.

התפילה בחוץ היא השער לבית הכנסת. תקופת החגים מעוררת משהו בלב כל יהודי, יש כאלו שרוצים להגיע מתוך סקרנות, יש כאלו מתוך חיבור למסורת ויש כאלו שרוצים לקחת את הילדים שלהם שיכירו את החג.

אנחנו מוכרחים להיות שם בשבילם, להזמין אותם למניין בחוץ, הוא שייך גם להם. הקב"ה רוצה אותם יחד איתנו.

לאהוב כל יהודי פירושו של דבר לחשוב על אח שלנו שעוד לא מוכן להיכנס לבית הכנסת, ולמצוא לו פתרון, מניין שהוא יסכים להגיע אליו, ממנו יום אחד הוא יוכל להתחבר לבית הכנסת.

אחרי תפילת ערבית של יום כיפורים, מאות תל אביבים נשארו למעגלי שירה ושיח מרומם עם ידידיה וסיוון רהב מאיר, מי שנכח שם קיבל עוצמות רוח לכל השנה ואמונה גדולה בעם המיוחד והמאוחד שלנו. תודה גם לראש עיריית תל אביב מר רון חולדאי שסגר את המזרקה כדי שיהיה אפשר להתפלל.

הקריאה הזו פונה לכל הגבאים הצדיקים, הגרעינים התורניים, הקהילות ובעצם לכל יהודי עם "ראש יהודי": תיזמו תפילות כאלו ותזמינו את השכנים בצורה אקטיבית, גם אתם תתרמו מתפילה מיוחדת כזו. ראויים כל ישראל לשבת בסוכה אחת, מה שצריך זה פשוט להזמין אותם.

הרב איתי אסמן וישראל זעירא, ראש יהודי