לא בטוח שצריך כל כך הרבה כאלו בסין
לא בטוח שצריך כל כך הרבה כאלו בסיןצילום: iStock

מה עושים עם גורדי שחקים ענקים שנתקעו באמצע הבנייה? מסתבר שבסין התשובה ברורה. סרטון חדש מסין מראה 15 גורדי שחקים מתפוצצים ביחד אחרי שהממשלה הסינית התייאשה מהם.

שמונה שנים לאחר שבניית המגדלים בעיר קונמינג שבמחוז יונאן הופסקה, החליטו הרשויות להרוס אותן בסדרת פיצוצים מרהיבה. על אף שהעלות הכוללת של המגדלים מוערכת במאות מיליונים, הוחלט להרוס את הבניינים לאחר שלא היו להם מספיק קונים.

הסרטון על הפיצוץ התפרסם במהירות כאשר חלק מן הגולשים העירו כי החוסר בביקוש נובע מכך שהממשלה החליטה לבנות את הפרויקט מבלי לבדוק את הצורך של התושבים בכל כך הרבה מגדלים. חלק מן הגולשים שמו לב שלמרות שבתכנון הממשלה ניסתה להרוס את כל המגדלים, המגדל ה-15 הצליח לבסוף לשרוד והוא נשאר לבדו מכל הפרויקט.

התופעה של בנייה מאסיבית מטעם הממשלה הסינית ללא בדיקה של השטח, לא ייחודית רק למקרה כאן ובמקומות רבים בסין קיימות "ערי רפאים" עם המון מגדלים ריקים. הממשלה הסינית מקווה כי עם הזמן התושבים יעדיפו לעזוב את הכפרים הקטנים ולעבור לערים שבנו להם, אבל בינתיים נראה שהם מעדיפים להישאר בכפרים.

אז האם בעתיד הסינים יצליחו למלא את הערים הריקות? נראה שבינתיים הם פשוט ממשיכים לבנות בלי לבדוק את הביקוש ופשוט לקוות לטוב.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!