פריצה. החלוץ החדש כבש שוב
פריצה. החלוץ החדש כבש שובצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

הסטטיסטיקה לא משקרת. הפעם האחרונה בה מכבי חיפה ניצחה את מכבי ת"א במשחק ליגה, הייתה אי שם באוקטובר 2016. מאז, ב-1,790 הימים, הרבה תארים עברו בין שתי היריבות המושבעות, כאשר רק בעונה שעברה אלה החליפו את תואר האליפות ביניהן כשחיפה זוכה בו בפעם הראשונה אחרי עשור ואילו התל אביבים הסתפקו בגביע המדינה בלבד.

הערב (מוצאי שבת) השתיים נפגשו למשחק העונה הראשון ביניהן במסגרת עונת 2021/22 בליגת העל בכדורגל, אחרי פתיחת עונה מאכזבת של שתיהן בעוד למכבי ת"א אפילו ניצחון עדיין לא היה. התוצאה? המשך ישיר של המאזן בליגה ביניהן כשחיפה שוב לא הצליחה לנצח את התל אביבים הצהובים.

מכבי ת"א עלתה ראשונה ומוקדם ליתרון כשכבר בדקה ה-3 טעות של שוער חיפה ג'וש כהן הסתיימה בשער בכורה של עידן נחמיאס הבלם הצעיר ושער שיוויון של סאן מנחם בדקה ה-32 נענה על ידי החלוץ החדש פריצה בשערו השלישי ברציפות במדים הצהובים בדקה ה-60.

בכך ממשיכה כאמור מכבי ת"א את השליטה במשחקי הליגה מול חיפה ואת המאזן כשזו מעלה את רצף המשחקים ללא הפסד מול החיפאים ל-18 כאלה ולמעשה מנחילה למכבי חיפה את הפסדה השני בלבד לקבוצה ישראלית - גם הקודם היה למכבי ת"א במעמד חצי גמר גביע המדינה אשתקד, ועל הדרך משיגה ניצחון ליגה ראשון.

חיפה, שאמנם ניצחה במשחק אלוף האלופים לפני כחודש, לא מצליחה לנצח שוב את מכבי בליגה במה שעלול לעלות לה ביוקר על אף שהעונה רק החלה. מכבי שוב צהובה.