מתארחים בסוכה
מתארחים בסוכהצילום: שלי צוקרמן

סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד) אירח בסוכת משרד החוץ צעירות וצעירים יהודים מהתפוצות מכלל זרמי היהדות, מתוכם משתתפי תכניות המתנדבים והוראת האנגלית של ארגון מסע, אשר יחגגו לראשונה בחייהם את חג הסוכות בירושלים.

צעירים אלו הגיעו בחודש האחרון לישראל מאיטליה, אוסטרליה, הודו, בוליביה, אנגליה וארה"ב במסגרת מתווה מיוחד שאישרה הממשלה, בכדי להתנדב בערי הפריפריה החברתית והגאוגרפית בארץ וכעמיתי הוראה לאנגלית.

זאב גיטלסון מאוסטרליה, משתתף "מסע מתנדבים", סיפר כי החליט להגיע לכאן לאחר מבצע "שומר החומות" כאשר הבין כמה חשוב להפיץ את מסר הלגיטימציה של מדינת ישראל. כמוהו גם האנה הארט מקליבלנד שמלמדת אנגלית בבית ספר יסודי בירושלים, שיתפה כי היהודים בעיר הולדתה, נאלצים להסתיר את עצם העובדה שהם יהודים.

אלכס סנדלר מברמינגהם גדל גם הוא כיהודי יחיד כמעט בשכונה שלו, וציין כי הרבה מחבריו נהיו אקטיביסטים פוליטיים והוא חטף בעקבות כך מקרים רבים של אנטישמיות.

בתום המפגש אמר סגן השר רול: "אנחנו כולנו משפחה אחת, משפחת התפוצות. כמי שאחראי על התדמית של ישראל בעולם התחלתי לשבת סביב השולחן עם קהילות רבות, יהודיות ולא יהודיות, כדי לדבר על התדמית של ישראל ומבחינתי אתם אחת הקהילות האלו.

''למשרד החוץ מאד חשוב להיות חלק מהקהילה ואנחנו רוצים לראות איך תוכלו להיות חלק מהקהילה, כמו ארבעת המינים שלכל אחד מהם יש משמעות והן לא יכולים לעמוד בנפרד, כך גם הקהילה היהודית לא שלמה בלי יהדות התפוצות", כך רול.