הקמפיין של הרפורמים לקידום מתווה הכותל
הקמפיין של הרפורמים לקידום מתווה הכותלצילום: תנועת דרכנו

תנועת דרכנו יצאה היום (ראשון) בקמפיין הקורא לראש הממשלה נפתלי בנט והשרים לקדם את מתווה הכותל, תחת הכותרת "משחררים את (מתווה) הכותל".

במסגרת הקמפיין הומרה התמונה המפורסמת של מנהיגי העם במלחמת ששת הימים לאחר שחרור הכותל, כך שבמקום פרצופיהם של יצחק רבין, משה דיין ועוזי נרקיס צועדים לכיוון הכותל המשוחרר - מופיעים פרצופיהם של בנט והשרים מתן כהנא ונחמן שי.

בנוסף, הועברו פניות לראש הממשלה בנט והשרים כהנא ושי לקדם לאלתר את מתווה הכותל שמקדמות התנועות הרפורמיות.

מנכ"ל 'דרכנו' יאיא פינק מסר: "הגיע הזמן לשקם את הקשר עם יהדות התפוצות, קשר שנפגע במהלך עשור נתניהו. המשבר הזה חייב להיפתר כי מדובר באינטרס לאומי. אנו מצפים מראש ממשלת השינוי שיבצע שינוי אמיתי ומשמעותי ביחסים עם יהדות התפוצות".

לדבריו, "היהדות וגם הכותל שייכים לכל יהודי באשר הוא וזה הזמן והעת להודיע על קידום מתווה הכותל. אין מתאים יותר מערב חג הסוכות , להתחיל את השינוי שיביא אחדות וקירוב בין כל הזרמים ביהדות וזאת היהדות שלנו".

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) תקף את פינק, וקרא לרפורמים לשקם את יחסם עם המסורת היהודית תחילה. "אני מציע למנכ"ל דרכנו, עד שהוא מנסה לשקם את הקשר של הרפורמים עם מדינת ישראל, כדאי שהרפורמים ישקמו קודם כל את הקשרים שלהם עם בורא עולם ועם היהדות התורנית, החרדית, הצרופה, המנוהלת על פי שולחן ערוך", אמר ח"כ אבוטבול.

"כל המשחקים וההלכות המצחיקות שלהם, כמו גם הרצון לשנות את אופיו של הכותל - כשהוכח כבר פעמים רבות שהרבבות שבאים לשמה הם באים לכותל הקלאסי ללא שום שינוי וכל מיני תרגילים כאלה ואחרים לשנות את אופיו של הכותל - לא ניתן יד לזה, ונלחם בזה בחוזקה", הוסיף.

"מציע להם לשקם את יחסיהם עם בורא עולם ועם ההלכה היהודית לפני שהם מנסים לשקם את הקשרים שלהם עם מדינת ישראל, כי זה פחות חשוב", כך ח"כ משה אבוטובול.