העולים מקהילת המנשה בנוף הגליל
העולים מקהילת המנשה בנוף הגלילצילום: דוברות

למעלה מ-100 עולים חדשים מקהילת המנשה הגיעו היום (ראשון) לנוף הגליל ועוד לפני שנכנסו לבתיהם החדשים בעיר, בנו את הסוכה הראשונה שלהם בארץ ישראל.

העולים, שנחתו בארץ לפני כחודשיים וחצי ושהו במרכז קליטה בנהריה, הם הקבוצה השלישית מקהילת המנשה שמגיעה לנוף הגליל בחצי שנה האחרונה.

עם קליטתם, נוף הגליל הופכת למרכז הגדול ביותר בארץ של קהילת עולי המנשה עם למעלה מ-800 עולים מקהילה של כ-4,000 עולים המפוזרים ביתר חלקי הארץ. בחודשים הקרובים צפויה להגיע לעיר קבוצה נוספת של עולים לעיר, שתגדיל את הקהילה שתעבור את ה-1,000 נפש.

מארגון שבי ישראל, שמלווה את הקהילה בכל שלבי העלייה, נמסר כי "נוף הגליל בולטת בקליטה המוצלחת של בני המנשה והם משתלבים היטב בחיי העיר והקהילה".

העולים הנרגשים התקבלו בטקס חגיגי שהתקיים ברחבת העירייה, בהשתתפות ראש העיר רונן פלוט, סגנו סמיון ברון, רב העיר הרב ישעיהו הרצל, מנכ"ל העירייה עדי מלכה, מנהלת מרחב הצפון במשרד הקליטה מירה זילברמן, מנהלת אגף החינוך מינה קליין, מנהלת אגף הקליטה סבטלנה יעקובוביץ' וח"כ לשעבר מוטי יוגב המסייע בקליטת העולים.

"אני מאוד מתרגש מהרגע הזה", סיפר יהודה דוד, אב לשלושה שעלה לישראל. "עוד לפני שנכנסנו לבית החדש שלנו, העירייה דאגה לנו לסוכה ולארבעת המינים. הילדים יקשטו אותה ויהיה חג שמח".

ראש העיר רונן פלוט, שהיה שותף פעיל בהעלאת בני המנשה לארץ בהובלת שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, אמר כי נוף הגליל "שמחה לקלוט את עולי המנשה ומברכת על בחירתם להקים בה את ביתם הקבוע בארץ".

לדבריו, "עיתוי הגעתם של העולים ערב חג הסוכות, עורר התרגשות רבה לאחר שהעולים, כולם דתיים חובשי כיפה, מיהרו לדאוג לסוכה כשרה ולארבעת המינים וזאת עוד לפני שנכנסו לביתם. כל משפחות העולים שכרו דירות בעיר והעירייה, יחד עם ארגון שבי ישראל, סייעו בריהוט הדירות. מרגש היה לראות את העולים בונים ומקשטים בהתלהבות את הסוכות כשהם מכירים בעל פה את כל הברכות של ארבעת המינים. נבואות מתגשמות. 'ושבו בנים לגבולם'".