מורני ג׳רסי
מורני ג׳רסיצילום: באדיבות המצולמת

4 מעצבות דתיות יטוסו בעוד כחודש לדובאי כדי להציג את הקולקציה הצנועה שלהן בשבוע האופנה היוקרתי World Fashion Festival Awards.

מעצבים ומעצבות מכל העולם יציגו את קולקציית 2022 בפני משפחת המלוכה של איחוד האמירויות, שגרירים של עשרות מדינות, ידוענים ואושיות רשת בין-לאומיות.

מותגי האופנה הצנועה 'RACHEL H', 'עמליה שמלות כלה', 'ליריס' ו-'MORIE Swimwear' יטוסו יחד עם המשלחת הישראלית לדובאי, ויציגו את הקולקציה הנבחרת בפתיחת שבוע האופנה ביום חמישי ה-28 לאוקטובר.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפרה מורני ג׳רסי, מעצבת קולקציה צנועה של בגדי ים לנשים של MORIE Swimwear, על הרגע בו הבינה שנבחרה לייצג את האופנה הישראלית והאופנה הצנועה בשבוע האופנה.

"פנו אליי מחברת 'ברוניי' שמייצגת את המעצבים הישראלים בשבוע האופנה בדובאי", היא סיפרה. "הם אהבו מאוד את הסגנון והדגמים, שמתאימים מאוד גם לעולם הערבי".

אחרי שקיבלה ג'רסי את ההודעה על בחירתה להציג בשבוע האופנה, חייה נכנסו למרוץ קדחתני של הכנות. "קודם כל נכנסים להלם וחוגגים עם המשפחה", ציינה. "לאחר מכן בונים לוח השראה של צבעים, פרינטים ובדים שיהוו את הבסיס לתצוגה חלומית. הרבה ישיבות עד השעות הקטנות של הלילה עם התדמיתנים, גזרנים ותופרים - כדי שהכל יהיה מוכן בזמן ובלוח זמנים צפוף וכל זה כשההתרגשות בשמיים".

"הייחוד של האירוע הוא שהוא כולל לא רק תצוגת מסלול של 12 לוקים, אלא גם יומיים של תערוכה שבה קניינים יכולים לבחון את הקולקציה מקרוב ולהזמין את הדגמים לקיץ הקרוב", הוסיפה.

ג'רסי מכינה קולקציה מיוחדת כדי להציג על המסלול בשבוע האופנה היוקרתי בחודש הבא. "הבסיס הכי חשוב", היא אמרה. "אני הולכת להציג גזרות מחמיאות שיחמיאו גם לנשים במידה 36 וגם לנשים במידה 52, הכל על טהרת הצניעות עם בדים יוקרתיים ופרינטים מיוחדים שעוצבו במיוחד לשבוע האופנה בדובאי".

מעבר לתחושת הגאווה בהצגת אופנה ישראלית בדובאי, ג'רסי רואה בעבודתה גם שליחות. "ולא רק זה", היא אמרה. "נושא הצניעות מוכר לאיחוד האמירויות, אבל מעצבת ישראלית, מקריית גת, שמציגה דגמים שעוצבו ויוצרו כחול-לבן במדינת ערב - זה וואו".