עו"ד נוחי פוליטיס
עו"ד נוחי פוליטיסצילום: דוברות

שר המשפטים גדעון סער החליט למנות את עו"ד נוחי פוליטיס למנהלת הסיוע המשפטי.

השר החליט בכך לאמץ את המלצת ועדת האיתור לתפקיד וההחלטה תובא בהמשך לאישור הממשלה.

עו"ד נוחי פוליטיס היא בוגרת תואר ראשון במשפטים, בעלת תואר ראשון נוסף בפסיכולוגיה וקרימינולוגיה ותואר שני במנהל עסקים, והיא מכהנת כמנהלת מחלקת חנינות במשרד המשפטים מאז יוני 2015.

במקביל לעבודתה כמנהלת מחלקת חנינות, עו"ד פוליטיס משמשת יו"ר ועדת הזכאות לנפגעי עבירות המתה בשיתוף משרד המשפטים, משרד הרווחה ומשטרת ישראל (וועדת סנ"ה); חברה קבועה בוועדת השחרורים המיוחדת לקציבת מאסרי עולם; חברת מועצה ברשות לשיקום האסיר, והממונה על הטיפול בהטרדות מיניות בפרקליטות. כמו כן, שר המשפטים מינה את עו"ד פוליטיס לתפקיד "הממונה על הביקורת על מידע פלילי", על פי חוק המידע הפלילי ותקנת השבים; בנוסף היא מובילה את הפרויקט החברתי הכלל-משרדי, "מגדלור של זכויות", שמטרתו שיפור הנגשת זכויות ושירותים של היחידות החברתיות במשרד המשפטים.

הסיוע משפטי במשרד המשפטים מעניק סיוע משפטי וליווי לאוכלוסיות מוחלשות בתחומי המשפט האזרחי בתחומי ייצוג שונים, בהם סיוע בהסדרת חובות ובקשות לחדלות פירעון, מעמד אישי (גירושין, משמורת, צווי הגנה ומזונות), זקנה וכשרות משפטית, קטינים ובני נוער, ניצולי שואה, אשפוז כפוי, אימוץ, ייצוג משפחות של נפגעי עבירות המתה וייצוג נפגעי/ות עבירות מין.

בחמש השנים האחרונות נפתחו בסיוע המשפטי מדי שנה, בממוצע, למעלה מ-85,000 תיקים חדשים וניתן בהם ייצוג משפטי במאות אלפי הליכים משפטיים בשנה.

המלצת ועדת האיתור באה לאחר שהוועדה קיימה היום (ראשון) ראיונות עם המועמדים הסופיים שזומנו להופיע בפניה. בראש ועדת האיתור עמד מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי.